2 هزار نهال در قشم کاشته شد


2 هزار نهال در قشم کاشته شد

قشم- ایرنا- مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به مناسبت روز درختکاری 2 هزار اصله نهال در قشم کاشته شد.

فرج طهماسبی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال نیز ۱۰ هزار اصله نهال در قشم کاشته شده است.

وی با تاکید بر کاشت نهال‌های مثمر در قشم، ادامه داد: همچنین در این مدت پنج هزار نهال به همراه خاک و کود مناسب به متقاضیان برای کاشت در منازل و معابر شخصی تحویل شد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در طول سال این مدیریت نسبت به تحویل نهال رایگان و خاک مناسب اقدام می‌کند.

وی تاکید کرد: نصب بیلبردهای شهری با هدف فرهنگ سازی و ارتقای مشارکت مردم در حفظ و نگهداری فضای سبز از دیگر اقدامات ما بود.

روز گذشته نیز به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در آیینی با حضور معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، ۲۰ نهال به صورت نمادین در پارک جنگلی گلستان کاشته و ۳۰ تَن از فعالان برتر فضای سبز قشم مورد تقدیر قرار گرفتند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری