دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی منتخب زنجان


دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی منتخب زنجان

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و کتابخوانی استان زنجان گفت: دسترسی به بیش از 1800 پایگاه اطلاعاتی معتبر خارجی و داخلی در موضوعات عمومی و تخصصی به‌ عنوان یکی از خدمات مرجع مجازی در کتابخانه‌های عمومی منتخب استان زنجان آغاز شده ‌است.

الهه سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با پایگاه‌های اطلاعاتی کتابخانه‌ها و اشاره به اینکه دسترسی به بیش از ۱۸۰۰ پایگاه اطلاعاتی معتبر خارجی و داخلی در موضوعات عمومی و تخصصی در کتابخانه‌های منتخب به عنوان خدمات مرجع مجازی در استان آغاز شده، اظهار کرد: به منظور تامین نیازهای پژوهشی دانشجویان، محققان و جلوگیری از قطع ارتباط دانشجویان با کتابخانه‌های عمومی، خدمات دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی به عنوان خدمتی نوین به جامعه دانشگاهی و محققان و پژوهشگران ارائه می‌شود.‌

وی افزود: در این طرح جامعه هدف نام‌ برده می‌توانند از طریق ایمیل کتابخانه موضوع و درخواست خود را اعلام کنند تا در اولین فرصت اطلاعات مورد نیاز با هزینه کم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر دسترسی به جدیدترین اطلاعات در این پایگاه‌ها، افراد برای ارائه درخواست خود نیازی به مراجعه حضوری ندارند و در شرایط کنونی می‌توانند بدون مراجعه حضوری مقاله یا اطلاعات مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

سلیمی ادامه داد: در مرحله اول این طرح در هشت کتابخانه عمومی سید افضل موسوی، حاج احمد مهدوی، سهروردی و کتابخانه فرهنگ شهرستان زنجان، فجر شهرستان خدابنده، کوثر شهرستان خرم‌دره، علامه طباطبایی و حکیم هیدجی شهرستان ابهر اجرا می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌ها و کتابخوانی استان زنجان، خاطرنشان کرد: اعضایی که عضو سراسری کتابخانه‌های استان هستند از کل استان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند و در مراحل بعدی این طرح در همه کتابخانه‌های استان اجرا خواهد ‌شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟