از کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت تا حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت در طرح «شهید احمدی‌روشن»


از  کمک  به زلزله‌زدگان سی‌سخت تا حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت در  طرح «شهید احمدی‌روشن»

مسجد «چهارده معصوم(ع)» با فضای سنتی و ساده خود که در شهرک حضرت ولیعصر (عج) جنوب غرب تهران واقع شده، در کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت و دانش‌آموزان نیازمند بسیار فعال است. اجرای طرح شهید احمدی‌روشن از ابتکارات این خانه خدا است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: شهرک ولیعصر(عج) بخش بزرگی در منطقه ۱۸ تهران (پایتخت ایران) است که منطقه پرجمعیت و وسیعی را تشکیل می‌دهد و با مناطق ۹، ۱۷، ۱۹ و محلات یافت‌آباد، نعمت‌آباد، تولیددارو، وصفنارد و فلاح مجاور است. این شهرک چندین مسجد دارد که مسجد چهارده معصوم (ع) که در خیابان شریعتی این شهرک واقع شده، به گفته اهالی از پویاترین و موفق ترین مساجد در این منطقه از شهر تهران است.

مسجدی با حال و هوای سنتی

از  کمک  به زلزله‌زدگان سی‌سخت تا حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت در  طرح «شهید احمدی‌روشن»

طبق مشاهدات خبرنگار شبستان، مسجد چهارده معصوم (ع) دارای بافتی سنتی و حتی روستایی است به طوری که وقتی وارد این مسجد می شویم گویی وارد یک مسجد در دل روستایی شده ایم. حال و هوا و فضای اهالی این مسجد نیز کاملا شبیه ظاهر این مسجد، همچون روستانشینان باصفا و دلگشا است.

با ورود به این مسجد ابتدا با تصویر و نام برخی از شهدای برجسته کشورمان همچون محمد جهان آرا، حسن طهرانی مقدم، حسین خرازی و مهدی باکری مواجه می شویم؛ ابتکار جالب اهالی مسجد چهارده معصوم (ع) در این باره این است که نام و تصویر زیبای این شهدا در بالای بخش روشویی واقع شده است تا هرکس مشغول وضو گرفتن می شود به یاد این ستارگان هدایت بیفتد و به گفته، حجت الاسلام والمسلمین محمود شمسایی، امام جماعت این مسجد، فاتحه ای به نیت این عزیزان نثار کند.

نکته مهم دیگر درباره مسجد چهارده معصوم (ع) واقع شدن دفتر صندوق قرض الحسنه و خیریه این مسجد در حیاط این خانه خدا است به طوری که این دفتر حتی در زمان اقامه نماز جماعت باز است تا خدمت رسانی به نیازمندان تحت هیچ شرایطی تعطیل نشود.

کمک به زلزله زدگان سی سخت با استقبال از پویش «مسجد، کانون مهر علوی»

حتما همین رویکرد است که موجب شده مسجد چهارده معصوم (ع) در تمام دوره شیوع ویروس کرونا خدمت رسانی به نیازمندان را تعطیل نکند و این روزها به همت امام جماعت این مسجد، بسیجیان و هیئت امنا کمک های نقدی و غیرنقدی مردم برای کمک به زلزله زدگان سی سخت جمع آوری می شود. حجت الاسلام والمسلمین شمسائی در این خصوص با اشاره به پویش خبرگزاری شبستان با عنوان «مسجد، کانون مهر علوی» گفت که کاری که این رسانه برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده آغاز کرده است حتما در کاهش رنج های مردم سی سخت موثر است.

گروه جهادی مسجد چهارده معصوم (ع) در طول دوره کرونا بیش از 600 بسته ارزاق و ده ها هزار ماسک، بسته محلول ضد عفونی کننده و سایر اقلام بهداشتی میان اهالی این مسجد و نیازمندان توزیع کرده است و توزیع 150 تا 200 سبد کالا میان خانوادهای نیازمند در آستانه سال جدید برنامه این مسجد همسو با کمک مومنانه است.

اجرای خانه به خانه طرح شهید سلیمانی توسط بسیجیان پایگاه «رهایی قدس»

از  کمک  به زلزله‌زدگان سی‌سخت تا حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت در  طرح «شهید احمدی‌روشن»

پایگاه مقاومت بسیج رهایی قدس (خواهران و برادران) مسجد چهارده معصوم (ع) در اجرای طرح شهید سلیمانی نیز بسیار فعال و در غربالگری ساکنان شهرک حضرت ولیعصر(عج) موفق بوده است به طوری که به گفته امام جماعت این مسجد تاکنون کار غربالگری تمام ساکنان و کسبه خیابان شریعتی در این شهرک را انجام داده است. هر جا هم لازم بود و است بسته های ارزاق و بهداشتی میان خانواده های غربالگری شده، توزیع می شود.

این پایگاه که با همکاری امام جماعت و هیئت امنای مسجد چهارده معصوم (ع) همه ساله برای تعداد زیادی از دانش آموزان نیازمند لوازم التحریر و کیف و کفش تهیه می کند، در طول سال و نه صرفا در ایام امتحانات، کلاس های رفع اشکال درسی را با عنوان طرح «شهید احمدی روشن» برگزار می کند تا دانش آموزان مسجدی در ردیف ممتازان باشند.

پایگاه مقاومت بسیج رهایی قدس (خواهران و برادران) مسجد چهارده معصوم (ع) در ابتکاری جالب به یاد یکی از نوجوانان بسیجی این مسجد که دو ماه پیش بر اثر تصادف درگذشت، جدول زمان بندی مکبران خود را به نام «برادر بسیجی مهدی فتحی پور» طراحی کرده تا بقیه بسیجیان این خانه خدا با انگیزه مضاعف کار کنند.

ترویج کتاب خوانی با اجرای طرح کافه کتاب

از  کمک  به زلزله‌زدگان سی‌سخت تا حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت در  طرح «شهید احمدی‌روشن»

این پایگاه به منظور ارتقای سطح مطالعه در میان اهالی مسجد چهارده معصوم (ع) و دیگر ساکنان شهرک حضرت ولی عصر (عج) طرح «کافه کتاب» را راه اندازی کرده بود که طی آن یک ساعت قبل از اذان مغرب و یک ساعت پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، علاقمندان می توانستند کتاب های مورد علاقه خود را از کتاب خانه قفسه باز این مسجد تحویل بگیرند و در بخشی از حیاط این مشغول کتابخوانی و با چای و کیک نیز پذیرایی شوند. به گفته شمسایی با شیوع ویروس کرونا اجرای این طرح به شکل دیگری ادامه یافت به این صورت که علاقمندان می توانند کتاب ها را به منازل خودشان برای مطالعه ببرند.

کارگزاران مسجد چهارده معصوم (ع) با استفاده بهینه از تمام فضاهای این مسجد توانسته اند ضمن اشاعه معارف دینی، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ کتاب خوانی، در خدمت رسانی به نیازمندان به ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا موفق باشند. نکته بسیار مهم در کسب این موفقیت حضور پرشور نسل جوان در این مسجد است که طبق مشاهده خبرنگار شبستان در اسفندماه 1399 که شیوع ویروس انگلیسی برخی را به ماندن در خانه تشویق کرده است، اهالی این مسجد با فراهم کردن بستر لازم و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، زمینه برگزاری برنامه های متنوع را برای کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم کرده اند.

پایان پیام/397

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هم اندیشی همایش بررسی جهاد تبیین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد