عضویت 60 هزار نفر در کانون‌های مساجد یزد


عضویت 60 هزار نفر در کانون‌های مساجد یزد

یزد _ ایرنا _مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد تعداد کانون‌های مساجد استان را 850 باب بیان کرد و گفت: 60 هزار نفر عضو این کانون‌ها هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مظفر سالاری روز دوشنبه به مناسبت سالروز تاسیس کانون های مساجد (۱۸ اسفندماه) در جمع خبرنگاران افزود:فعالیت کانون‌ها موجب رشد و تحول در نسل‌های جوان جامعه می شود.

وی با بیان اینکه طی این سالها اخیر برخی از کانون‌ها به صورت نیمه فعال یا بعضا تعطیل بودند اظهار داشت: در این راستا برای ساماندهی کانون‌های سامانه ملی فهما(فرهنگی هنری مساجد ایران) ایجاد شد.

وی گفت: در نخستین دوره رویداد ملی فهما سه کانون از استان رتبه‌های برتر کشوری را کسب کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد یکی از اهداف ایجاد این کانون‌های فرهنگی را رونق‌بخشی به مساجد با توجه به کاهش مخاطبان کودک و نوجوان مساجد ذکرو خاطرنشان کرد: شاید عواملی مانند جذاب نبودن فضای مساجد برای نسل نوجوان و جوان یا دیده نشدن عرصه برای فعالیت نسل جوان در مساجد از جمله دلایل حضور اندک این قشر در مساجد بود ولی خوشبختانه با ورود کانون‌های فرهنگی تا قبل از شیوع کرونا شاهد استقبال خوبی در این زمینه بودیم.

حجت الاسلام سالاری با بیان این که در کانون‌های مساجد ۴۸ برنامه در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و فناوری طراحی شده است تصریح کرد: هر کدام از این شبستان‌ها دارای رواق‌های مختلفی در موضوعات متعدد است که میزبانی رواق قلم به استان یزد واگذار شده و خوشبختانه در رشته‌های مختلف مربوط با قلم مانند شعر، نمایش‌نامه نویسی و سایر حوزه‌های ادبی اقدامات آموزشی خوبی را انجام داده و در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰۴ کتابخانه مخزن‌دار و ۱۶۹ کتابخانه‌ی باز در کانون‌های مساجد استان وجود دارد و طرح‌های متنوعی از جمله کاروان دانایی، قرار دانایی، جام باشگاه‌های کتابخوانی و شنبه‌های کتاب در این حوزه دنبال می‌شود.

سالاری همچنین از برگزاری هفتمین جشنواره کشوری «روح خدا» به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد خبر داد و گفت: این جشنواره در رشته‌های تولید سرود، طراحی پوستر، داستان نویسی، مسابقه بزرگ کتابخوانی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند