افزایش دو برابری احساسات ضد مسلمانان در اتریش در سال 2020


افزایش دو برابری احساسات ضد مسلمانان در اتریش در سال 2020

سخنگوی یک سازمان غیردولتی در اتریش گفت که شعارها و مبارزات ضد مسلمانان احزاب سیاسی و افراد در سال 2020 به یک سطح بی سابقه رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailysabah»، الکساندر پولاک ، سخنگوی سازمان غیردولتی « SOS Mitmensch » در یک کنفرانس ویدیویی گفت که شعارها و مبارزات ضد مسلمانان احزاب سیاسی و افراد در سال 2020 به یک سطح بی سابقه رسید.

وی خاطرنشان کرد که سخنان سیاستمداران برجسته عاملی تعیین کننده در برداشت مردم اتریش از مسلمانان است.

به گفته پولاک، نظرسنجی اخیر نشان می دهد که 35٪ از مردم اتریش در مورد مسلمانان نظر منفی دارند ، در حالی که 40٪ از این ایده حمایت می کنند که مسلمانان نباید از حقوق برابر با اتریشی ها برخوردار باشند.

دولت اتریش قانون جنجالی ضد تروریستی را در اواخر سال 2020 با انگیزه های ضد اسلام آماده کرده بود و پس از مدتی با استفاده از عبارت افراط گرایی با انگیزه مذهبی به جای اسلام سیاسی به اصطلاح خود این قانون را اصلاح کرد.

دولت همچنین لایحه ای را تصویب کرد که مانع از استفاده روسری برای دختران کمتر از 10 سال در سال 2019 می شد اما این قانون توسط دو کودک و والدین آنها به چالش کشیده شد.

این مصوبه در ماه می سال 2019 تحت ائتلاف قبلی حزب راست میانه خلق (OeVP) و حزب راست افراطی آزادی (FPOe) تصویب شد درست چند روز قبل از سقوط دولت به دلیل رسوایی فساد تصویب شد.

با این حال ، دادگاه قانون اساسی اتریش در ماه دسامبر قانونی را علیه ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی تصویب کرد و گفت این اقدام ضد قانون اساسی و تبعیض آمیز است.

جودیت کوهلنبرگر ، از دانشگاهیان اتریشی در کنفرانس ویدئویی صحبت کرد و گفت که بیماری همه گیر کرونا برای ایجاد تبعیض علیه مسلمانان و تقویت توطئه ها علیه گروه های اسلامی بسیار موثر بوده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند