پیش بینی تحقق 80 درصدی بودجه مصوب سال 99 شهرداری تهران تا پایان سال


پیش بینی تحقق 80 درصدی بودجه مصوب سال 99 شهرداری تهران تا پایان سال

تهران- ایرنا- رئیس خزانه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بررسی هزینه و درآمد بودجه مصوب سال 99 شهرداری تهران در 11 ماهه امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به تحقق روند درآمدی، عملکرد 12 ماهه شهرداری به مرز 80 درصد بودجه برسد.

به گزارش ایرنا، سید حسن رسولی روز یکشنبه در دویست و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارشی از هزینه کرد سه ماهه آذر، دی و بهمن شهرداری تهران پرداخت و افزود: حسب ماده ۷۹ قانون شهرداری گزارش سه ماهه عملکرد درآمد و هزینه شهرداری تهران به عنوان خزانه دار شورای شهر مربوط به ماه های آذر، دی و بهمن را تقدیم اعضای شورای شهر، مردم و رسانه ها می کنم.

وی یادآورشد: بر اساس ماده ۱۱ و ۱۲ بودجه مصوب در برش عملکرد ۱۱ ماهه اخیر شهرداری باید در سقف ۲۸ هزار و ۲۶ میلیارد تومان کسب درآمد می کرد.

رسولی اظهار داشت: از این مبلغ در این مدت ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان کسب شده است. به عبارتی طی ۱۱ ماهه شهرداری ۶۵ درصد درآمدهای مصوب شورا را، شهرداری توانسته محقق کند و به میزان ۹ هزا رو ۷۵۰ میلیارد تومان کسری عملکرد درآمدی معادل ۳۵ درصد بودجه مصوب دارد.

نایب رئیس کمنیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از این میزان درآمد ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان، ۳۰ درصد درآمد پایدار و ۷۰ درصد ناپایدار است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش هزینه ای طی این ۱۱ ماه، شهرداری تهران اجازه داشته است که حداکثر تا سقف ۲۵ هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان هزینه کرده و در دفاتر ثبت کند.

رسولی ادامه داد: طی این ۱۱ ماه ۱۷ هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان ثبت هزینه شده که به میزان ۷۰ درصد است.

رئیس خزانه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از این مقدار ۹۳ درصد به صورت نقد و فقط هفت درصد آن به صورت غیر نقدی است یعنی ۱۳ درصد عدم تحقق بودجه غیر نقد در بخش هزینه ای رخ داده است.

وی اضافه کرد: حساب صرف درآمدی را اگر بخواهم بگویم طی ۳ ماهه آذر، دی و بهمن، شهرداری باید هفت هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان درآمد کسب می کرد و در این مدت ۵ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان معادل ۷۳ درصد کسب درآمد کرده است.

رسولی عملکرد تفکیکی سه ماهه گذشته شهرداری تهران را تشریح و اعلام کرد: در آذرماه یک هزار و ۸۹۶ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد، دی ماه یک هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان معادل ۷۷ درصد و در بهمن یک هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان معادل ۶۷ درصد کسب درآمد شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: از کل درآمدهای سه ماهه ۲۷ درصد پایدار و ۷۳ درصد ناپایدار بوده است.

وی افزود: در آذرماه ۲۳ درصد پایدار یعنی کمترین پایداری درآمد را در این ماه داشتیم، در دی ماه ۲۴ درصد پایدار، از کل درآمد بهمن ماه ۳۵ درصد پایدار و باقی ناپایدار بوده است.

رسولی یادآورشد: در بخش هزینه ای این سه ماهه، ۶ هزار و ۹۴۶ میلیارد تومان شهرداری حق داشته که هزینه کند از این میزان ۲ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان هزینه های صورت گرفته معادل ۶۸ درصد در دفاتر ثبت کرده است.

رئیس خزانه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۴۸ درصد در آذر که از این میزان ۸۳ درصد به صورت نقدی بوده، در دی ماه ۸۰ درصد و در بهمن ۷۵ درصد و در نهایت در بهمن ماه فقط هشت درصد هزینه غیر نقد ثبت کرده اند.

وی اظهارداشت: به صورت مقایسه ای در سال گذشته در چنین موقعی، از ۲۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه مصوب ۱۱ ماهه به لحاظ درآمدی، ۱۴ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان تامین درآمد کرده، معادل ۶۸ درصد که امسال این رقم با سه درصد کاهش به ۶۵ درصد رسیده است.

رسولی خاطرنشان کرد: در مورد ثبت هزینه ها و انضباط مالی، سال گذشته ۸۳ درصد بوده که این رقم امسال به ۷۰ درصد رسیده که نشان دهنده عقب گرد دوستان است.

وی ادامه داد: بودجه مصوب ۱۱ ماهه امسال، ۲۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بوده که ۱۴ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان محقق شده که در سال ۹۹ بودجه در همین ۱۱ ماه، ۲۸ هزار و ۲۶ میلیارد تومان بوده که ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان آن معادل ۶۵ درصد کسب شده و بنا بر این شاخص درآمد کسب شده ۹۹ به ۹۸ با سه درصد کاهش از ۶۸ به ۶۵ درصد تنزل پیدا کرده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از کل درآمد ۱۱ ماهه ۳۰ درصد پایدار و ۷۰ درصد ناپایدار است در حالی که از کل درآمد ۱۱ ماه وصولی، ۴۱ درصد پایدار و باقی ناپایدار است؛ فقط طی این ۱۱ ماهه در شاخص تحقق درآمدهای پایدار ما با افت مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: بودجه مصوب ۱۱ ماهه سال ۹۸، ۲۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بود که ۱۴ هزار و۹۹۰ میلیارد تومان آن محقق شده است در حالی که امسال، بودجه در همین ۱۱ ماه، ۲۸ هزار و ۲۶ میلیارد تومان بود که ۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان آن کسب شده بنابراین شاخص کسب درآمد ۱۱ ماهه ۹۹ به ۹۸ با سه درصد کاهش بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید