تاکید فرماندار انزلی بر تلاش برای ایجاد نوروزی شادمانه برای مردم


تاکید فرماندار انزلی بر تلاش برای ایجاد نوروزی شادمانه برای مردم

رشت-ایرنا- فرماندار انزلی بر لزوم تلاش همه مدیران ادارات و دستگاه های دولتی برای ایجاد آسایش و نوروزی شادمانه و بی دغدغه برای مردم تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل میرغضنفری در جلسه هماهنگی خدمات سفر با اشاره به این که مردم با توجه به شیوع ویروس کرونا سال سختی را پشت سر گذاشتند اظهار داشت :ادارات آب، برق ،گاز و تلفن حق قطع کردن انشعابات خانگی ،مجموعه های اداری، تجاری ،خصوصی و دولتی را ندارد.

وی ادامه داد: مدیران شعب وضعیت موجودی در خودپردازها را مورد رسیگی قرار دهند تا مردم و مسافران در این ایام دچار مشکل نشوند.
وی با تاکید بر عدم برپایی چادر در پارکها و بوستانها و تجهیز دو مدرسه برای استفاده ستاد بحران، گفت : با توجه به اینکه انزلی شهرستان مقصد گردشگری است لذا جایگاهها سوخت کافی و مورد نیاز را برای مواقع ضروری داشته باشند و مکانهایی که خدمات ماشین ارائه می دهند مانند تعمیرگاه ها و غیره در این ایام به صورت کشیک باز باشند.
فرماندار انزلی اضافه کرد: متاسفانه شهر انزلی کمربندی اصلی ندارد و کمربندی غیررسمی این شهر به علت عدم نصب علائم هشدار دهنده ممکن است بسته شود در این صورت ترافیک در سطح شهر بیشتر خواهد شد به همین منظور در این ایام شهرداری از انجام کار عمرانی مانند کنده کاری خودداری کند.

وی متذکر شد: مساجد به ویژه در ورودی ، خروجی و مسیر شهر در زمان پخش اذان باز باشند تا مسافران برای ادای فریضه الهی با مشکل مواجه نشوند تا بتوانیم خاطره خوبی برای مسافر به یادگار بگذاریم .

میرغضنفری با تاکید بر نظارت مستمر بر بازار گفت: گرچه قیمت اقلام این روزها بالاست است اما بازرسان چوب برخورد با بی قانون را در دست داشته باشند.

فرماندار انزلی خاطرنشان کرد: باید بین کسبه خوب و زحمتکش و حلال خور با تعداد اندک فرصت طلب تفکیک قائل شد این طور نباشد که فردی با گرانفروشی باعث شود ذهن مسافر در خصوص این شهر تخریب شود. تلفن های ثبت شکایات اگر فعال و پیگیر باشند شاید بتوان بخشی از مشکلات را حل کرد.
وی با بیان این که در ایام نوروز ورود مسافران را به شهر انزلی خواهیم داشت از شهرداری انزلی خواست نسبت به زیباسازی و آماده سازی شهر اقدام کند .
میرغضنفری تصریح کرد: عدم پاسخ گویی مسئولان به مردم در ایام نوروز نارضایتی آنها را به دنبال خواهد داشت لذا ادارات فهرست کشیک خود را به فرمانداری اعلام کنند.
وی افزود:شبکه بهداشت مهمانپذیرها را به طور جدی مورد پایش قرار دهد و در صورت لزوم تذکرات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی به آنها داده شود.
فرماندار انزلی تاکید کرد: هلال احمر نیز بصورت مستمر در کنار کادر پزشکی ، نیروی انتظامی و غیره حضور داشته باشد و مراکز درمانی آمادگی صد درصدی داشته باشد.
ببندرانزلی از مراکز مهم گردشگری در شمال کشور و استان گیلان محسوب می شود و در ایام تابستان و نوروز و تعطیلات با ورود شمار زیادی از مسافران به منظور بهره گیری از طبیعت زیبا و تفرجگاه های این شهرستان مواجه است.
بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بیش از ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی دارد. تالاب انزلی، بوستان ساحلی بلوار، حافظیه بندرانزلی، پل های تاریخی غازیان و انزلی، موزه نظامی یا کاخ میان پشته، ساختمان تاریخی دادگستری و بنای تاریخی بانک ملی، موج شکن و مناره مسجد قائمیه از جمله دیدنی های انزلی است.
منطقه آزاد انزلی و تفریحات دریایی و ساحلی و هوایی ، بازارهای متعدد برخی از عوامل جذب گردشگر به این شهرستان زیبای ساحلی است.انزلی از اولین شهرستانهای درگیر با ویروس کرونا بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند