استاندار کرمان: حمایت همگانی از تولید به تحول اقتصادی می‌انجامد


استاندار کرمان: حمایت همگانی از تولید به تحول اقتصادی می‌انجامد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: حمایت همگانی به صورت ملی، جدی، حاکمیتی، دولتی، فرهنگی، مردمی، دانشگاهیان و هنرمندان از تولید ملی در آینده‌ای نزدیک به تحول در حوزه تولید و خودکفایی بیشتر می‌انجامد.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز یکشنبه در جمع رسانه‌ها با تبریک سال نو به مردم استان کرمان افزود: بیش از یک دهه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام‌گذاری سال‌ها تمرکز به موارد اقتصادی، تولید و پشتیبانی دارند.
وی ادامه داد: این نام‌گذاری‌ها نشان می‌دهد که موضوع اقتصاد و معیشت مردم و بحث تولید و خودکفایی با محوریت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه معظم له است.
استاندار کرمان گفت: همانگونه که می‌دانیم نقطه آسیب ما طی این سال‌ها مسائل اقتصادی بوده و دشمنان جمهوری اسلامی نیز با آگاهی از این موضوع، بخش تحریم ها و اقتصاد ما را هدف قرار داده‌اند.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تداوم‌ همین موضوع امسال را به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام‌گذاری کردند که بسیار هوشمندانه و دقیق بوده و در حوزه تولید ما ظرفیت و امکانات بسیاری داریم و مردم ما نیز توانمندی زیادی در این حوزه دارند و در جذب سرمایه نیز کشور مشکلی ندارد.
وی ادامه داد: اما در عمل افرادی که برای تولید، کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور اقدام می‌کنند با موانع متعدد قانونی مواجه هستند لذا تمرکزگرایی، غیرشفاف بودن قوانین، واردات بی رویه و غیر حساب شده تولید ملی را تضعیف کرده است.
زینی‌وند افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی فرمودند با وجود اقدامات گسترده انجام شده ما به جهش تولید نرسیدیم اما در کشور موانع شناسایی شده و برای جهش قابل قبول در تولید و به‌کارگرفتن ظرفیت‌های مردمی و جذب سرمایه‌گذاری و به تناسب آن تولید ثروت و افزایش جنبه‌های مختلف تولید مثل بسیاری کشورهایی که نتیجه گرفتند، باید مانع زدایی کنیم.
وی تاکید کرد: باید موانع قانونی بی‌جهت را رفع کرده و استعلامات متراکم غیرضروری را در فرایند تولید و دادن مجوز برای کسب و کارها رفع کنیم.
نماینده عالی دولت در استان کرمان عنوان کرد: شفافیت در قوانین، مقررات‌زدایی بی‌مورد، کاهش حجم متورم قوانین موجود و دقت دستگاه‌های نظارتی در این موارد را نیازمندیم و در سالی که با هوشمندی نام‌گذاری شده، باید عزمی جزم در ادامه روند جهش تولید داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه تمامی مقررات زائد شناسایی شده را به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می دهیم که این مقررات رفع و حذف شود.
وی با بیان اینکه نیاز نداریم برای هر اقدامی به مرکز مراجعه کنیم اظهار داشت: اختیارات استان‌ها بایستی در این حوزه افزایش یابد و در کنار آن از تولید ملی پشتیبانی شود و این به معنی حمایت از کالای ایرانی، کارفرما، کارگر و روند تولید است.
زینی‌وند افزود: اینکه به صورت بی‌رویه در ایام سال کالاهای غیرضروری که مشابه مرغوبتری درون کشور دارند را واردات می‌کنیم، به معنی فلج کردن تولید ملی است.
وی ادامه داد: مرغوبت‌ترین کالاها از جمله پارچه در نقاط مختلف کشور در حال تولید است اما با برند کشورهای خارجی پارچه ما به فروش می‌رسد و این امر اعتماد به نفس ملت ایران را زیر سوال می‌برد.
استاندار کرمان گفت: با تولید کالاهای مرغوب در تمامی زمینه‌ها می‌توانیم خودکفا باشیم و حجم بسیاری از کالاهایمان را در بازار کشورهای همجوار که صنعتی نیستند از جمله کشورهای عربی، آسیای میانه و شرق پاکستان افغانستان، هند و چین، می‌توانیم سهمی عمده داشته باشیم که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق دارد.
وی یادآورشد: مجلس شورای اسلامی پای کار بیاید و دولت مقررات زائد را اعلام کند و با دریافت تجارب استان ها، به بهانه این نام‌گذاری استراتژیک از موانع غیر ضرور عبور کرده و حجم قوانین را کاهش دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)