هزینه 130 میلیارد ریالی بهزیستی مازندران برای کنترل آسیب‌های اجتماعی


هزینه 130 میلیارد ریالی بهزیستی مازندران برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

ساری - ایرنا - معاون اجتماعی بهزیستی مازندران گفت که از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در سال 92 تا به امروز حدود 130 میلیارد ریال برای کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی تنها در زیر مجموعه این نهاد هزینه صرف شده است.

وحید حسین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی همواره مسئولیت ذاتی بهزیستی بوده است ، افزود : اما در سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت یازدهم این مسئولیت در استان مازندران وارد مرحله ای تازه شد.

وی تامین اعتبارات مناسب ، رشد سالانه تخصیص اعتبار ، هدف گذاری های واقعی و همچنین همراهی بین دستگاهی را مهم ترین تحولاتی معرفی کرد که در هشت سال اخیر در حوزه کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی در مازندران رخ داد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران بیشترین سرمایه گذاری را مربوط به تجهیز و گسترش مراکز مدیریت آسیب های اجتماعی در سطح استان عنوان کرد و گفت : در سال ۹۲ فقط سه مرکز مدیریت و کنترل آسیب در مازندران وجود داشت که اکنون به ۱۰ مرکز رسیده است.

وی افزود : برای توسعه این بخش بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد که همگی از منابع ملی و برش استانی بهزیستی تامین شد.

حسین زاده گفت : شناسایی و رفع مشکلات افراد آسیب دیده اجتماعی با گسترش مراکز استان از ۱۲۰ نفر در سال اکنون به ۷۷۰ نفر رسیده است که توان بهزیستی برای گسترش دامنه مدیریت آسیب را به طور محسوسی ارتقا بخشیده است.

کودکان کار ؛ از گمنامی تا حمایت

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران یکی از مهم ترین اتفاقات سال های اخیر را گسترش چتر حمایتی بهزیستی برای کودکان کار معرفی کرد و اظهار داشت : متاسفانه پیش از روی کار آمدن دولت هیچ کودک کاری تحت حمایت بهزیستی در مازندران نبود در حالی که در سال ۹۹ و در حال حاضر ۲۶۰ کودک کار در سراسر استان مازندران تحت حمایت و چتر نظارتی بهزیستی قرار دارند.

هزینه 130 میلیارد ریالی بهزیستی مازندران برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

وی افزود : برای این اتفاق مثبت و موثر در ساماندهی کودکان کار طی هشت سال اخیر بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شد و طی سال های ۹۵ و ۹۷ هم ۲ مرکز کودکان کار در شهرستان ساری و آمل به بهره برداری رسید.

او ادامه داد : این ۲ مرکز در طی سال های فعالیت خود به حدود ۶۷۰ کودک کار به صورت روزانه خدمات تخصصی و حمایتی ارائه دادند و اکنون نیز در حال فعالیت هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران همچنین به ساماندهی کودکان خیبان یدر استان اشاره کرد و گفت : از نظر کمی ، ساماندهی کودکان خیابانی استان از ۳۵ نفر در سال ۹۲ اکنون به ۲۴۰ نفر رسیده است که این افزایش ناشی از گسترش چتر شناسایی و حمایتی از این گروه بشدت آسیب پذیر می باشد.

وی فعالیت مراکز نگهداری کودکان خیابانی را برخلاف مراکز کودکان کار ۲۴ ساعته و شبانه روزی توصیف کرد و افزود : در هشت سال اخیر حدود ۱۱ میلیارد ریال برای ساماندهی این کودکان و حمایت از آنان از منابع دولتی هزینه شد.

زنان ؛ کانون حمایت در برابر آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران حمایت از زنان و دختران آسیب دیده را یکی دیگر از اولویت های بهزیستی در سال های اخیر برشمرد و اظهار داشت : ساماندهی دختران آسیب دیده نیز که پیشتر اصلا وجود نداشت در سال های اخیر به طور میانگین به ۶۰ نفر رسیده است.

هزینه 130 میلیارد ریالی بهزیستی مازندران برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

وی راه اندازی مرکز نگهداری از دختران آسیب دیده در مرکز استان را قدمی مثبت در حمایت از این جامعه هدف دانست و افزود : راه اندازی این مرکز با سرمایه گذاری چهار میلیارد ریالی خیران مازندرانی کمک بزرگی به بهزیستی برای مدیریت و کنترل آسیب به دختران کرده است.

حسین زاده به راه اندازی مراکز حمایت زنان آسیب دیده ، زنان خشونت دیده و کودکان مصرف کننده موادمخدر نیز اشاره کرد و گفت : در این زمینه با همراهی خیرین حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اظهار این که اقدامات بهزیستی در سال های اخیر برای مدیریت و کنترل آسیب های اجتماعی متفاوت و همچنین گسترده تر از سایر دوران بوده است ، گفت : اگر مشکلات اقتصادی و کرونا نمی بود، با حمایت دولت و خیرین می توانستیم شاهد تحولی بزرگ در حوزه آسیب های اجتماعی در استان مازندران باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا