لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ شهریار


لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ شهریار

در تعطیلات نوروزی در سلسله مطالبی می خواهیم به بررسی القاب ماندگاری بپردازیم که طرفداران فوتبال به بازیکنان...

دوازدهمین قسمت القاب ماندگار فوتبال ایران به علی دایی اختصاص دارد.

به گزارش طرفداری، یکی از علاقه مندی های هواداران فوتبال در تمامی کشورها، دادن القاب به بازیکنان و مربیان محبوب شان است. در ایران هم از این دست القاب کم نداریم. در دوازدهمین سلسله مطالب لقب های ماندگار فوتبال ایران، به لقب شهریار که از سوی هواداران فوتبال به علی دایی نسبت داده شده است، پرداخته ایم.

درخشان در آلمان، محبوب در ایران

علی دایی در سال 1348 در اردبیل به دنیا آمد. دایی فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرد. او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران پیوست. دایی پس از آن، چهار سال در تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و از آنجا بود که مورد توجه مربیان وقت تیم ‌های فوتبال قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. شهریار فوتبال ایران پس از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و دوران فوتبال حرفه‌ای خود را با بازی در جام آزادگان آغاز کرد. علی دایی 5 فصل موفق را در بوندس لیگا سپری کرد. او ابتدا در سال 1376 به آرمینیا بیله فلد پیوست و پس از یک فصل درخشش در این تیم با پیشنهاد تیم اول آلمان یعنی بایرن مونیخ رو به رو شد. علی دایی در بایرن مونیخ آمار 6 گل زده در 23 بازی را به ثبت رساند و بعد از یک فصل، توجه هرتابرلین را به خود جلب کرد. علی دایی بین سال های 78 تا 81 در هرتا عضویت داشت. گل او به چلسی و میلان درلیگ قهرمانان اروپا از مهمترین گل های تاریخ باشگاه هرتا و تاریخ لژیونرهای ایرن محسوب می شود. علی دایی در تیم ملی ایران همواره فیکس بود و هیچکس حتی نتوانست جایگاه او را به خطر بیاندازد. علی دایی همواره از محبوبیت فراوانی بین هواداران تیم های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و ... برخوردار است.

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ شهریار

شهریار فوتبال ایران

علی دایی در سال 1387 با پیراهن سایپا در حالی که به عنوان مربی - بازیکن جام لیگ برتر را بالای سر خود برد، از فوتبال خداحافظی کرد. دایی به نوعی شناسنامه فوتبال ایران است و همواره به عنوان کسی که به بالاترین نقطه در فوتبال حرفه ای رسید، از او یاد می شود. علی دایی در تیم ملی جایگاه دست نیافتنی داشت و بیش از 10 سال ، تیم ملی دربست در اختیار او بود و هیچ مهاجمی نمی توانست جای او را پر کند. شهریار اتفاق های بسیار بدی همانند تصادف شدید و سرقت کردنبندش در حضور دخترش را تجریه کرده استو علی دایی هم اکنون در هیچ تیمی مربیگری نمی کند اما باشگاه اورتون به شهریار فوتبال ایران پیشنهاد همکاری داده است و باید دید این همکاری برای علی دایی چگونه پیش خواهد رفت.

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ شهریار

قسمت اول: آقای بخیه

قسمت دوم: معلم اخلاق

قسمت سوم: عقاب آسیا

قسمت چهارم: موشک

قسمت پنجم: رضا فاکتی

قسمت ششم: سیم خاردار

قسمت هفتم: پا طلایی

قسمت هشتم: سر طلایی

قسمت نهم: سلطان

قسمت دهم: جادوگر

قسمت یازدهم: هلی کوپتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر