درخواست فرماندار اسلامشهر از جهانگیری: ٧ ناحیه به شهرک صنعتی تبدیل شود


درخواست فرماندار اسلامشهر از جهانگیری: ٧ ناحیه به شهرک صنعتی تبدیل شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان اسلامشهر از معاون اول رئیس جمهوری درخواست کرد ٧ ناحیه صنعتی این شهرستان به شهرک تبدیل شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مسعود مرسلپور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور اسحاق جهانگیری، وزیر صمت و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد ضمن گفت: در صورت تبدیل هفت ناحیه صنعتی شهرستان به شهرک صنعتی شاهد توسعه واحدهای تولیدی، صنعتی و ایجاد فرصت های شغلی جدید در اسلامشهر خواهیم بود.

وی بیان کرد: یکی از موانع توسعه کارخانه های بزرگ در شهرستان قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران است که در سال ۱۳۴۶ تصویب شده است.

مرسلپور ادامه داد: این قانون باعث شده تا بسیاری از مدیران کارخانه ها به دنبال دریافت مجوز صنفی بروند که در امر تولید و ایجاد اشتغال خلل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ شهرستان اسلامشهر رتبه نخست ایجاد اشتغال را در استان تهران کسب کرده گفت: در سال ۹۹ نیز بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

مرسلپور افزود: اقدامات اولیه برای ایجاد شهر تخصصی کفش نیز انجام شده و در حال حاضر در کمیسیون امور زیر بنایی دولت در دست بررسی است و در صورت تسریع در تصویب مجوز مربوطه پنج هزار شغل در اسلامشهر در این شهرک تخصصی ایجاد خواهد شد.

به گفته وی ١٦٠ واحد صنعتی بزرگ حدود هفت هزار واحد تولیدی، قطب صنعت کفش ورزشی کشور و قطب صنعت چوب، در منطقه در شهرستان اسلامشهر وجود دارد.

مرسلپور توضیح داد: شهرستان اسلامشهر در سالهای ٩٧ و ٩٨ توانست رتبه نخست ایجاد اشتغال در سطح استان را از آن خود کند.

شهرستان اسلامشهر با حدود ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران