22 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تست کرونا داده اند


22 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تست کرونا داده اند

یاسوج- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر 157 هزار نفر از جمعیت استان و معادل 22 درصد جمعیت استان تست کرونا داده اند.

محمد مهدی بانشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۴۲۶ بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۱۱ نفر مبتلای قطعی و ۲۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: روز گذشته از ۱۹۹۵ نمونه تست دریافت شده که ۸۱۴ نفر مثبت و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، باشت و مارگون بوده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۴۰ هزار و ۱۷۴ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند و روز به روز بر آمار مبتلایان به کرونا افزوده می شود.

بانشی تاکید کرد: همچنین در این مدت ۱۳ ماهه ۴۸۶ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و در فروردین ماه مرگ و میر بیماران کرونایی روند افزایشی داشته است.

وی ابراز داشت: ۲۴ نفر بیمار کرونایی در فروردین امسال فوت کرده اند و پیش بینی می شود شمار فوتی ها در هفته های آینده بسیار بیشتر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون۲۹هزار و ۱۳۶نفر گزارش شده است.

بانشی ادامه داد: شاخص نمونه گیری کشور ۱۶ درصد و در استان ۲۲ درصد و مثبت بودن نمونه ها در کشور ۱۵ درصد و استان ۲۵ درصد است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و وبیراحمد روند صعودی بیماری که در استان از حدود ۴۵ روز قبل شروع شده بود با سرعت بیشتری در حال پیشروی است و در وضعیت شکننده ای قرار داریم.

پرویز یزدان پناه افزوده که چنانچه مشارکت کامل مردم، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها را نداشته باشیم قادر به کنترل روند بیماری نمی باشیم و ضمن پرشدن تخت های بیمارستانی، افزایش سریع در مرگ و میر بیماران کرونایی را شاهد خواهیم بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه وبویراحمد به یکهزار و156 نفر رسید