فرماندار: آمار فرماندهان شهید خرم‌آبادی احصا شود


فرماندار: آمار فرماندهان شهید خرم‌آبادی احصا شود

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار خرم‌آباد گفت: آمار فرماندهان و شهیدان شاخص دوران دفاع مقدس اهل این شهرستان باید احصا و به نسل امروزی معرفی شود.

به گزارش ایرنا جعفر طولابی روز چهارشنبه در جلسه ستاد کنگره شهدای شهرستان با بیان اینکه خرم‌آباد ۲ هزار و ۲۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده است اظهار داشت: وصیت‌نامه، آثار و زندگینامه این شهدا باید بیشتر برای نوجوانان و جوانان تببین شود.

وی ادامه داد: باید در ستاد کنگره شهدا برنامه های متنوع متناسب با شان شهیدان برگزار شود که انتظار داریم مسئولان کمیته ها با دقت و ظرافت لازم برنامه‌های ویژه‌ای تدوین کنند.

وی اضافه کرد: برای برگزاری کنگره ملی شهدای لرستانی ۱۱ کمیته شامل فرهنگی، اجرایی، بانوان، علمی، اقشار، مهندسان، رزمی و هنری، ورزش، دانشگاهیان و دیگر کمیته ها تشکیل شده است.

طولابی تصریح کرد: همه ما مدیون شهدا و موظف به انتقال دستاوردهای آنان هستیم بنابراین باید هرآنچه در توان داریم با مشارکت‌ خیران، موسسات و گروههای جهادی جلب کنیم تا برنامه‌های خوبی در حوزه فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

وی تاکید کرد: محل های بمباران شهر در جنگ تحمیلی را باید معرفی و آمار شهدای زن، مرد، دانش‌آموز، دانشگاهی، کارمند، بازاری، کارگری و مابقی را به تفکیک استخراج کرد.

سرهنگ ماشاالله بازگیر فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد نیز گفت: ۳۰ درصد از شهدای لرستان مربوط به شهرستان خرم‌آباد است.

وی اظهار داشت: سال ۹۱ حدود هشت درصد از یک هزار و ۴۰۰ کوچه‌ خرم آباد مزین به نام شهدا بود اما اکنون بیش از۸۵ درصد کوچه‌ها به نام شهدا نامگذاری شده است.

کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان قرار است امسال یا اوایل سال ۱۴۰۱ برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!