فرماندار: ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان ری کنترل شده‌است


فرماندار: ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان ری کنترل شده‌است

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: روند ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی طی پایانی سال 99 و نوروز 1400 در این شهرستان کنترل شده‌است.

حسین توکلی کِجانی روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ری اظهار داشت: با مدیریت، سلامت و تعهد کاری اعضای ستاد ساماندهی، شاهد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان هستیم که باید این روند ادامه دار باشد.

وی راه اندازی سامانه صدور مجوز توسط دولت را حرکت خوبی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییرکاربری ها خواند و افزود: در راستای کاهش ساخت و ساز غیرمجاز با تغییر لایحه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی توسط دولت، برای سودجویان و متخلفان ساخت و ساز های غیر مجاز، جرم انگاری و مجازات لحاظ شده است.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه با تعامل بین بخشداران، شهرداران، اداره جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و از همه مهمتر دستگاه قضایی امروز شاهد انسجام و یکصدایی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستیم.

توکلی با بیان اینکه هم اکنون انتقادهایی در خصوص روند ساخت و سازهای غیر مجاز توسط افرادی سودجو در برخی شهرها وجود دارد، تاکید کرد: این روند باید با جدیت دستگاه های اجرایی رصد و با نظارت های مستمر آنان از هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و تخریب و تعرض به اراضی ملی جلوگیری شود.

وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید در کنار جلوگیری و پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، تحقق شعار سال را نیز در الویت کار قرار دهند و هر جا که لازم باشد با دستوران لازم روند تولید تسهیل کنند.

توکلی در پایان بخش و شهر تازه تأسیس قلعه نو را یکی از محل های مورد نظر افراد سود جو در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و گفت: با توجه به ایجاد شهر در این بخش، دقت و نظارت جدی از سوی بخشداری و شهرداری صورت گیرد تا از تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط افراد سودجو جلوگیری و با متخلفین برخورد قاطع شود.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیت‌الله ری‌شهری در وفاداری به رهبر انقلاب، یگانه بود