راهنمای سفر به سوباتان


سوباتان ییلاق بسیار خوش آب و هوا و خوش منظره در 22 کیلومتری لیسار تالش است. سوباتان در استان گیلان و پر از چشم اندازهای طبیعی کم نظیر است. از آنجایی که سراسر این منطقه را گیاه گلپر پوشانده و گلپر در زبان محلی مردمان سوباتان به معنی سو است و بوتو به معنی روییدن کم کم این محل به سوباتان شهرت یافته. اما چطور به سوباتان برویم؟ فصل مناسب سفر به...

سوباتان ییلاق بسیار خوش آب و هوا و خوش منظره در 22 کیلومتری لیسار تالش است. سوباتان در استان گیلان و پر از چشم‌اندازهای طبیعی کم نظیر است. از آنجایی که سراسر این منطقه را گیاه گلپر پوشانده و گلپر در زبان محلی مردمان سوباتان به معنی "سو" است و بوتو به معنی روییدن کم‌کم این محل به سوباتان شهرت یافته. اما چطور به سوباتان برویم؟ فصل مناسب سفر به سوباتان چه زمانی است؟ برای تماشای گلهای فراموشم نکن می‌توانید به سوباتان سفر کنید. آیا امکان سفر به سوباتان در زمستان وجود دارد؟ راهنمای سفر سوباتان درباره ییلاق سوباتان است و هر آنچه که برای سفر به این ییلاق زیبا نیاز دارید تا بدانید از اقامت در سوباتان گرفته تا آب و هوای سوباتان و جاذبه‌های طبیعی ییلاق سوباتان مانند دریاچه نئور و بسیاری دیدنی‌های دیگر.

تور نئور تا سوباتان

کافی است راه ارتفاعات گیلان رادرپیش بگیرید تا به نقاطی ازایران برسید که گویی تکه هایی جداشده از بهشت اند. ایران کشوری است که یکی از انواع اجتماعات قدیمی و باستانی‌اش عشایر و زندگی ایلی آنهاست. این مردمان که دامدار هستند، براساس تغییر آب و هوا و گرما و سرمای آن با تمامی وسایل زندگی خود به مناطق مناسب چرا کوچ می کنند. عشایر در فصول گرم سال به مناطقی موسوم به ییلاق سفر می‌کنند. این مناطق اغلب در نقاط سردسیر واقع است که دراین ایام می تواند خوراک دام عشایر را فراهم کند. دیدن نوع زندگی این مردمان و عبور از میان سبزه زارهای وسیع برای اغلب ما جذابیت خاصی دارد. بسیاری از توریست‌های کشورهای دیگر نیز در این فصول با هدف دیدن این نحوه کهن زندگی به ایران سفر می‌کنند.

راهنمای سفر به سوباتان

سوباتان کجاست؟

حتماً اکثر شما نام منطقه تالش را شنیده اید. در ارتفاعات این منطقه، روستایی به نام «سوباتان» وجود دارد که مرتفع ترین روستا و ییلاق منطقه است. سوباتان در 22 کیلومتری لیسار در تالش و در استان گیلان است. سوباتان که در زبان تالشی به آن سووتون هم می‌گویند در شمال غرب شهرستان تالش واقع شده است. سوباتان در منطقه‌ای جغرافیایی واقع شده که حتی در فصول گرم سال آب و هوای بسیار خنکی دارد. ییلاق سوباتان در بهار و تابستان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای دوست داران طبیعت‌گردی است. ییلاق سوباتان در فصول گرم سال پوشیده از چمن، گل‌های فراموشم نکن است. سوباتان به معنی محلی که آب در آن فرو می رود است. در این فصل این منطقه پر از گل های وحشی است و زمین یکپارچه سبز و قرمز و زرد و بنفش است. اسب‌ها و دام‌های محلی‌ها در چراگاه‌های اطراف مشغول هستند و چشم‌انداز بینظیری را می‌توانید ببینید. سوباتان، روستایی که در آن خبری از دکل برق و آنتن‌های موبایل و آلودگی صوتی نیست.

راهنمای سفر به سوباتان


چگونه به سوباتان برویم؟

از تهران به طرف گیلان و رشت حرکت می‌کنیم. اگر ساکن تهران هستید می توانید از جاده تهران - رشت سفر خود را آغاز کنید و از رشت به سمت غرب و آستارا ادامه مسیر دهید. پس از عبور از رضوانشهر به اسالم و تالش خواهید رسید. بهتراست سفر را صبح خیلی خیلی زود شروع کنید. از اسالم جاده ای در میان جنگلهای سبز به سمت خلخال کشیده شده است. در این جاده منطقه ای به نام پیرسون وجود دارد که محل مناسبی برای استراحت است. در حین گذر از این جاده کم کم شاهد تغیر اقلیم و پوشش گیاهی خواهید شد و از منطقه ای جنگلی وارد دشت و مرتع می شوید. این تغییر بر اثر افزایش ارتفاع و شرایط آب و هوایی ست. از خلخال جاده اردبیل را پیش می گیریم. اگر صبح خیلی زود حرکت کرده باشید، در این جاده وقت نهار است. پس از حدود 45 دقیقه از دوراهی بودآلالو به سمت دریاچه نئور می روید و بعد از گذر از جاده ای مارپیچ، ناگهان دریاچه ای زیبا و وسیع در مقابل خود می بینید! ارتفاع این دریاچه 2700 متر است شب را می توانید با چادر زدن در کنار دریاچه سپری کنید. مناطق خاصی برای کمپینگ فراهم شده است. یک سرویس بهداشتی عمومی هم آنجا هست که پیشنهاد می کنیم حتی نزدیکش هم نشوید! و گرنه با آن بو و منظره ای که در انتظار شماست، حتما لذت زیبایی دریاچه را فراموش خواهید کرد... برای اقامت در کنار دریاچه، لباس گرم فراموش نشود؛ چون شبهای نئور بسیارسرد است. بعد از استراحت در کنار دریاچه می‌توانید تا سوباتان پیاده‌روی (کوهپیمایی) کنید. طول این مسیر حدود 17 کیلومتر است و با توان جسمی متوسط حدود 6 تا 9 ساعت طول خواهد کشید. فراموش نکنید،این مسیر را حتما با بلدهای محلی طی کنید.

راهنمای سفر به سوباتان

عکس های ییلاق سوباتان

عکس‌های ییلاق سوباتان را برای‌تان گلچین کردیم تا بتوانید قبل از سفر به سوباتان سفری مجازی به سوباتان داشته باشید.

راهنمای سفر به سوباتان

راهنمای سفر به سوباتان

راهنمای سفر به سوباتان

راهنمای سفر به سوباتان

راهنمای سفر به سوباتان

سامانه میخک



1400/01/30 | کد مطلب: 30
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی


به اشتراک بگذارید:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان