رنگی که نظر اولیاء‌الله را جلب می‌کند


رنگی که نظر اولیاء‌الله را جلب می‌کند

بهترین رنگ آن است که صفا و بقا داشته و نظر اولیاى خدا را به خود جلب کند. همرنگ با فطرت و منطق بوده، مشترى آن خدا، و بهاى آن بهشت باشد. همه‌رنگ‌ها پاک مى‌شوند، قبیله، نژاد و نسب، دیر یا زود از بین مى‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن بهترین فرصت است برای منتظران تا با تامل در آیات وحی، رسالت منتظرانه خود را بشناسند. از این رو، در سلسله مطالبی به قلم حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت و معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) به آموزه های منتظرانه برخی از آیات می پردازیم

«وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُونَ؛ دوست دارند نرمی کنی تا نرمی کنند».

در اسلام گرچه به «رفق» و «مدارا» با مردم سفارش شده، اما «مداهنه» را امری مذموم و ناپسند می داند. «مداهنه» به معنی آن است که انسان، منکر و ناپسندی را از کسی مشاهده کند، و در حالی که قادر بر رفع آن است، اما به خاطر رعایت جانب مرتکب شونده، یا به علت کم مبالاتی و سستی در کار دین، متعرّض او نشده و او را از این کار منع نمی کند.

متأسفانه در جامعه امروز عده ای به خاطر کسب موقعیت و مقام، مداهنه کرده و بخشی از اصول اسلام را نادیده می گیرند در حالی که مداهنه جایز نیست و مهم این است که اصول و مبانی فدا نشود.

چنان که امیرالمومنین(ع) علی(ع) به خاطر کسب موقعیت و مقام حاضر نشدند نظر شورای خلافت را برای عمل نکردن به اصول اسلام بپذیرد و هرگز هم حاضر نشد در زمان زمامداری حاکمیت شخصی مانند معاویه را بپذیرد و با او مداهنه کنند.

«صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ؛ رنگ خدا را که اسلام است، انتخاب کنید و چه کسی رنگش نیکوتر از رنگ خدا است؟ و ما فقط پرستش کنندگان اوییم».

انسان در زندگى خویش باید رنگى را بپذیرد، امّا در میان همه رنگ‌ها، رنگ خدایى بهتر است. ناگفته پیدا است که تا رنگ نژاد و قبیله و هوس ها را کنار نگذاریم، رنگ خدایی بودن را نخواهیم گرفت. همه‌ رنگ‌ها به مرور زمان کم‌رنگ و بى‌رنگ مى‌شود. امّا رنگ خدایى همیشگى و پایدار است. «کُلُّ شَیْ‌ءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ» و چه رنگى بهتر از رنگ خدا که او را عبادت و بندگى کند.

بهترین رنگ آن است که صفا و بقا داشته و نظر اولیاى خدا را به خود جلب کند. همرنگ با فطرت و منطق بوده، مشترى آن خدا، و بهاى آن بهشت باشد. همه‌رنگ‌ها پاک مى‌شوند، قبیله، نژاد و نسب، دیر یا زود از بین مى‌روند، ولى آنچه ابدى و باقى است همان رنگ الهى یعنى اخلاص و ایمان است.

پایان پیام/9

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان