مروری بر تاریخچهٔ محصولات پرفورمنس تایپ S آکورا


مروری بر تاریخچهٔ محصولات پرفورمنس تایپ S آکورا

آکورا به‌تازگی با نسل جدید سدان TLX، نشان تایپ S خود را بازگردانده است اما این کار موجب است برخی را کنجکاو کند که معنی دقیق این نشان چیست. به همین دلیل، آکورا با انتشار ویدئویی، تاریخچهٔ تایپ S را توضیح داده است. به زبان ساده، تایپ S به معنای خودروی اسپرت‌تر است اما آکورا … The post مروری بر تاریخچهٔ محصولات پرفورمنس تایپ S آکورا appeared first...

آکورا به‌تازگی با نسل جدید سدان TLX، نشان تایپ S خود را بازگردانده است اما این کار موجب است برخی را کنجکاو کند که معنی دقیق این نشان چیست. به همین دلیل، آکورا با انتشار ویدئویی، تاریخچهٔ تایپ S را توضیح داده است. به زبان ساده، تایپ S به معنای خودروی اسپرت‌تر است اما آکورا با این نشان می‌گوید یک محصول تایپ S باید از مدل استانداردی که بر اساس آن ساخته شده بهتر حرکت کند، بپیچد و متوقف شود؛ اما مأموریت تایپ S صرفاً به پرفورمنس محدود نمی‌شود و برخلاف تایپ R، خودروهای تایپ S هنوز هم از راحتی مناسبی برخوردار هستند. آکورا معتقد است که برای داشتن خودروی اسپرتی که از همه لحاظ متناسب باشد، می‌توان کمی از پرفورمنس را قربانی کرد.

مروری بر تاریخچهٔ محصولات پرفورمنس تایپ S آکورا

آغاز داستان تایپ S به لطف هوندا

این داستان برای اولین بار با مدل NSX تایپ S در سال ۱۹۹۷ در ژاپن آغاز شد. به گفتهٔ رئیس سابق بخش تحقیق و توسعهٔ هوندا و مدیر توسعهٔ این مدل «اریک برکمن»، این خودرو الهام‌بخش مهندسین هوندا در آمریکای شمالی برای ساخت پروتوتایپی بنام AC-R بوده است. برکمن دراین‌باره می‌گوید:

AC-R اساساً یک خودروی نمایشی بود که می‌توانست به سرعت ۲۶۷ کیلومتر بر ساعت و شتاب جانبی ۱ جی دست پیدا کند اما ارزش واقعی این پروتوتایپ این بود که همهٔ کارکنان شرکت را مشتاق ساخت خودرویی از این نوع با برند آکورا کرد. درنهایت ما تصمیم گرفتیم که تمام آن خوبی‌ها را به آکورا CL تزریق کنیم و درنتیجه مدل ۳.۲CL تایپ S به‌عنوان اولین محصول تایپ S در آمریکای شمالی شکل گرفت

این خودرو که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ تولید شد، به یک پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری V6 با ۲۶۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود و از نمونهٔ استاندارد با ۲۲۵ اسب بخار قدرت قوی‌تر بود. علاوه بر این، اولین محصول تایپ S آکورا به فرمان سریع‌تر، تنظیم اسپرت تعلیق و لاستیک‌های بهتر روی رینگ‌های بزرگ‌تر هم مجهز بود که پیچیدن و توقف بهتری را فراهم می‌کردند. پس‌ازاین، مدل ۳.۲TL تایپ S در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به بازار آمد که از همان پیشرانه و ارتقاءهای یکسان تعلیق و رینگ و لاستیک استفاده می‌کرد.

بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، آکورا RSX نشان تایپ S را دریافت کرد. این خودرو با برخورداری از ۲۰۰ اسب بخار قدرت، ۴۰ اسب بخار از نسخهٔ استاندارد RSX قوی‌تر بود. سپس در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ مدل TL تایپ S ارائه شد که از پیشرانهٔ شش سیلندر ۲۸۶ اسب بخاری، ارتقاء رینگ و لاستیک، ترمزهای چهار پیستونهٔ برمبو، تعلیق اسپرت و چهار سر اگزوز بهره می‌برد.

مأموریت تایپ S امروز نیز با مدل TLX تایپ S ادامه پیدا کرده است و به نظر می‌رسد واکنش مردم به این نشان خوب بوده است زیرا کل ظرفیت این سدان اسپرت در کانادا ظرف تنها ۸ ساعت به‌طور کامل فروخته شد. مرحلهٔ بعدی نشان پرفورمنس آکورا نیز مدل MDX تایپ S به‌عنوان اولین شاسی‌بلند تایپ S خواهد بود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرایط جدید فروش محصولات بهمن دیزل اعلام شد