اعلام آمادگی هلال احمر برای همکاری در تزریق واکسن کرونا


اعلام آمادگی هلال احمر برای همکاری در تزریق واکسن کرونا

اهواز - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هلال احمر آمادگی همکاری با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای تزریق واکسن کرونا را دارد.

به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسب هفته هلال احمر در سراسری این جمعیت در اهواز بیان کرد: با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان و گروه هدف در اهواز و استان این جمعیت آمادگی دارد در تزریق واکسن همکاری کند.

وی گفت: امدادگران این جمعیت تجربه و مهارت تزریق واکسن در دوره‌های مختلف همچون تزریق واکسن به حجاج را دارند و می توانند در این بخش نیز به دانشگاه علوم پزشکی اهواز کمک کنند.

دکتر خدادادی با اشاره به اینکه هلال احمر معین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است ادامه داد: این جمعیت تلاش داشته در طرح‌ها و دوره‌های مختلف به ویژه از زمان شیوع کرونا به این وزارتخانه کمک کند.

وی گفت: راه‌اندازی نقاهتگاه نگهداری بیماران کرونایی، غربالگری و انجام آزمایش کرونا در نقاط مختلف استان، تامین داروی کرونا و مشارکت در اجرای طرح شهید سلیمانی از جمله کارهایی است که این جمعیت در دوران کرونا انجام داده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در بخش تامین داروی کرونا این نهاد با هماهنگی معاونت غذا و داروی استان داروهای مورد نیاز را تامین و وارد استان کرده است.

نظارت کرونایی بر ۱۱۴هزار واحد صنفی و اداری در یک سال اخیر

دکتر خدادادی ادامه داد:این جمعیت در یک سال گذشته در قالب طرح شهید سلیمانی بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۱۴ هزار واحد صنفی و اداری خوزستان نظارت داشته است.

وی گفت: ۴۲۰ هزار نفر در خوزستان از سوی هلال احمر در یک سال اخیر از خدمات طرح شهید سلیمانی از جمله غربالگری و یا اهدای بسته‌های بهداشتی بهره‌مند شدند.

راه اندازی بانک امانات در دوران شیوع کرونا در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: بانک اماناتی در دوران شیوع کرونا در خوزستان از سوی این جمعیت راه اندازی شده که تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی از جمله دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن برای استفاده افراد مبتلا به کرونا در آن ذخیره شده است.

وی گفت: ۳۲۵ دستگاه اکسیژن ساز در این بانک ذخیره شده که به صورت امانی به بیماران کرونایی در خوزستان داده می‌شود.

به گزارش ایرنا هم اکنون سه شهرستان‌ اهواز، شوش و ایذه در وضعیت قرمز قرار داشته و وضعیت آنها خطرناک است.همچنین ۱۴ شهرستان باغملک، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، ماهشهر، شوشتر، رامهرمز، شادگان، آبادان، خرمشهر، امیدیه، رامشیر و شادگان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و شهرستان‌های اندیکا، گتوند، هفتکل، باوی، حمیدیه، هویزه، دشت آزادگان، آغاجاری، رامشیر و هندیجان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند