حمایت مسجدی‌ها از کولبران بازار/ اختصاص 14 میلیارد تومان از درآمد رقبات به ساخت مسجد در مناطق محروم


حمایت مسجدی‌ها از کولبران بازار/  اختصاص 14 میلیارد تومان از درآمد رقبات به ساخت مسجد در مناطق محروم

درخشان با اشاره به رویکردها و برنامه های حمایتی مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار تهران در حمایت از اقشار محروم گفت: سال گذشته یک هزار بسته معیشتی ازسوی این مسجد میان کولبران وافراد حاشیه نشین نیازمندان توزیع گردیدد.

«محمد درخشان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به کمک رسانی مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار تهران در حمایت از اقشار محروم، اظهار کرد: سال گذشته با حمایت بازاریان یک هزار بسته معیشتی میان نیازمندان حاشیه بازار تهران و کولبران بازار به ارزش 440 میلیون تومان توزیع و برای ایام عید نوروز نیز بسته های غذایی به ارزش 100 میلیون تومان تهیه و توزیع شد.

مدیر فرهنگی مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار تهران با اشاره به راه اندازی مرکز نیکوکاری در این مسجد به منظور ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار تصریح کرد: ما در تلاش هستیم برای کارگران و کولبران بازار که مکانی برای اسکان ندارند، مکانی را فراهم کنیم و همچنین برای ایجاد اشتغال آبرومند آنها نیز برنامه داریم.

درخشان با اشاره به تردد بسیار مردم در بازار تهران به برنامه های این مسجد از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون اشاره و افزود: توزیع مواد ضدعفونی کننده، پاکسازی پاساژها و مکان های پررفت و آمد بازار و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از برنامه هایی بوده است که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون مورد توجه بوده است و با اشاره به تردد بسیار مردم در مسجد امام خمینی(ره) تلاش کردیم که پروتکل های بهداشتی در این مسجد رعایت و نمازهای جماعت در فضای باز اقامه شود و نسبت به آگاه سازی مردم درباره این بیماری نیز اهتمام داشته ایم.

مدیر فرهنگی مسجد جامع امام خمینی(ره) از برگزاری برنامه های سخنرانی وبصیرت افزایی و منبرهای چنددقیقه ای به صورت مجازی خبر داد وتصریح کرد: درس خارج فقه آیت الله عالمی نیز از زمان شیوع این بیماری تاکنون به صورت مجازی برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسجد جامع امام خمینی(ره) در یکی از مکان ها و موقعیت های مهم قرار گرفته است که کسبه و بازاریان و نیز مردم بسیاری در این مسجد رفت و آمد دارند، به همین جهت سالیان سال است که تلاش کرده ایم که در این مسجد برای بازاریان سلسله جلساتی پیرامون «کسب و کار»، «احکام خرید و فروش»، «رزق حلال» و «نحوه معامله در کار» را برای ارتقای آموزه هایشان بیان کنیم، که خوشبختانه با استقبال بازاریان روبرو بوده است.

مدیر فرهنگی مسجد جامع امام خمینی(ره) همچنین با اشاره به رقبات گسترده این مسجد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 14 میلیارد تومان از درآمد این موقوفات را صرف ساخت مسجد در مناطق محروم کشور و تجهیز مساجد کم برخوردار کردیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید