وزش باد شدید پدیده غالب در آذربایجان غربی است


وزش باد شدید پدیده غالب در آذربایجان غربی است

ارومیه-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد شدید و افزایش دما پدیده غالب استان تا پایان هفته جاری در استان است.

یاسر اشتاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر بر ساعت در اشنویه ثبت شده و این روند در نیمه جنوبی استان طی ساعت های بعد از ظهر تداوم دارد.

وی ادامه داد: افزایش پنج درجه ای دمای هوای استان هم از اواسط هفته قابل پیش بینی است و به تدریج روزانه یک تا ۲ درجه دما افزایش می یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین ۱۰ و ۳۰ درجه سانتی گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با هفت درجه، خنک ترین شهر استان گزارش شد.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

از لحاظ دمایی در سال آبی جاری تا ۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ میانگین دمای استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۰.۹ درجه افزایش و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۰.۱ درجه افزایش را نشان می دهد.

در این مدت در همه شهرستان های استان نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی گزارش شده است که بیشترین کاهش ها از شهرستان های چالدران با ۴۸ درصد و مهاباد با ۴۴ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی