بنیاد مستضعفان 12 مدرسه در خلخال و کوثر احداث می‌کند


بنیاد مستضعفان 12 مدرسه در خلخال و کوثر احداث می‌کند

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: به همت بنیاد مستضعفان احداث 12 باب مدرسه در مناطق جنوبی استان اردبیل به ویژه خلخال و کوثر در حال انجام است.

دولت لطفی ۲۵ خرداد در نشست با مسئولان بنیاد مستضعفان در خلخال اظهار کرد: این تعداد واحد آموزشی در قالب ۲۴ کلاس درس و با اعتبار اولیه ۱۲۰ میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا شروع سال تحصیلی آینده بخشی از این مدارس آماده افتتاح شود تا دانش‌آموزان از فضای مناسب آموزشی و پرورشی بهره‌مند شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ساخت این مدارس را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته یادآور شد و گفت: علاوه بر خلخال و کوثر، احداث واحدهای آموزشی در گرمی و انگوت نیز به همت بنیاد مستضعفان و علوی در حال انجام است.

لطفی از تکمیل و بهره‌برداری ۳۰ پروژه نیمه‌تمام در طول سال خبر داد و افزود: قرار است امسال از محل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش نیز منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های مدرسه‌سازی اختصاص پیدا کند.

وی کمبود فضای آموزشی را در پارس‌آباد، مشگین‌شهر و اردبیل یادآور شد و خاطر نشان کرد: با همراهی خیرین در هر سه شهرستان ساخت مدرسه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده از التهاب کمبود فضای آموزشی در این مناطق کاسته شود.

لطفی به بهره‌برداری بیش از ۲۵۰ کلاس درس با مشارکت خیرین و نوسازی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز که نیازمند تأمین اعتبارات ملی است، با ارزیابی منابع مالی به سرعت آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

26 درصد جمعیت استان اردبیل در محلات دارای بافت فرسوده سکونت دارند