منتخبان شورای شهرهای رامیان، دلند، خان ببین و تاتار علیا مشخص شدند


منتخبان شورای شهرهای رامیان، دلند، خان ببین و تاتار علیا مشخص شدند

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار شهرستان رامیان در شرق استان گلستان گفت که نتیجه انتخابات شورای اسلامی چهار شهر رامیان، دلند، خان به ببین و تاتارعلیا با پایان یافتن شمارش آرا مشخص شد و اعضای اصلی و علی البدل این شوراها به انتخاب مردم برگزیده شدند.

جواد صادقلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شهر رامیان ۲۹ داوطلب شورای اسلامی تایید صلاحیت نهایی شدند که محمدرضا بای با هزار و ۷۵۱ رای، علیرضا عرفانی با هزار و ۵۷۹ رای، الیاس کاغذلو با هزار و ۴۹۶ رای، حبیب اله رجبلو با هزار و ۴۴۹ رای و سید ابراهیم میرخاندوزی با هزار و ۳۳۸ رای به عنوان اعضای اصلی و علی بای با هزار و ۳۰۱ رای، رمضان عجم خیجی با هزار و ۶۰ رای و حمید رجبلو با ۹۶۶ رای به عنوان اعضای علی البدل شورای اسلامی این شهر انتخاب شدند.

وی افزود: در شهر دلند نیز ۲۱ داوطلب با هم به رقابت پرداختند که آرزو برزمینی با هزار و ۵۰۹ رای، علی اکبر مسعودی با هزار و ۱۹۴ رای، مهدی برزمینی با هزار و ۹۵ رای، مسلم مهاجروطن با هزار و ۵۲ رای و صغری جعفری زاده با ۹۸۰ رای به عنوان اعضای اصلی و غلامرضا شهرکی با ۹۳۵ رای، حسن اشکارکلائی با ۹۱۲ رای و مجتبی سرگلزایی با ۸۱۹ رای به عنوان اعضای علی البدل شورای اسلامی این شهر انتخاب شدند.

به گفته وی، در شهر خان ببین رقابت میان ۲۳ داوطلب برگزار شد که سیدعلی اکبر حسینی با ۲ هزار و ۶۰۴ رای، علی بیانی با هزار و ۸۸۹ رای، مهدی بیانی با هزار و ۸۵۹ رای، علی محمد قاسمی با هزار و ۷۴۶ رای و ابراهیم اسماعیلی با هزار و ۶۸۴ رای به عنوان اعضای اصلی و حسن سرگزی با هزار و ۶۴۸ رای، علم رضا کیان با هزار و ۳۵۲ رای و رضا ابراهیمی با هزار و ۱۷۴ رای به عنوان اعضای علی البدل به شورای اسلامی این شهر راه یافتند.

فرماندار رامیان ادامه داد: در شهر تاتار علیا نیز ۱۳ داوطلب برای کسب کرسی شوراهای شهر رقابت کردند و با آرای مردم، جلال طاطاری با هزار و ۷۶۱ رای، جبار جرجانی با هزار و ۶۶۶ رای، سارا بی بی جرجانی با هزار و ۶۲۶ رای، عبدالجلیل جرجانی با هزار و ۵۲۹ رای و مسعود جرجانی با هزار و ۵۱۱ رای به عنوان اعضای اصلی و علی جرجانی با هزار و ۴۸۹ رای، احسان جرجانی با هزار و ۴۸۳ رای و امین جرجانی با هزار و ۴۷۴ رای به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

صادقلو افزود: از مجموع حدود ۶۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در رامیان، حدود ۵۰ هزار نفر در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند که نشان دهنده مشارکت افزون بر ۷۷ درصدی مردم این شهرستان است.

شهرستان رامیان ۸۵ هزار نفر جمعیت دارد که در چهار نقطه شهری و ۶۱ آبادی سکونت دارند.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۴۰۰ بودند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه کردند.

رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر وجود داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی بودند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبدکاووس و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت کردند.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که به گفته استاندار گلستان در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مجموع ۶۱ درصد شرکت کردند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی