منفعت‌گرایی آسیبی برای فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد زنجان است


منفعت‌گرایی آسیبی برای فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد زنجان است

دادستان زنجان گفت: منفعت گرایی، آسیب جدی در کمپ‌های ترک اعتیاد استان زنجان بوده، زیرا وقتی مدیر کمپ محاسبه مادی می‌کند نمی‌تواند کار درمانی اساسی انجام دهد.

حجت‌الاسلام محسن کرمی عصر امروز (۸ تیرماه) در نشست گرامی‌داشت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه در حوزه درمان معتادان با مشکلات جدی مواجه هستیم، اظهار کرد: اکنون دارویی برای درمان اعتیاد کشف شده که در نمونه‌های شاهد، بسیار موفق و موثر بوده است و منتظر اخذ مجوز از وزارت بهداشت هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص پوشش بیمه‌ای اعتیاد مشکلات جدی وجود دارد، افزود: در مراکز درمانی که خدمات روانپزشکی ارائه می‌دهند نیز، این مشکل وجود دارد و پروسه طولانی برای پوشش بیمه‌ای این افراد وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه درمان عقب است، تصریح کرد: ماه گذشته یک کپسول لاغری برای لاغری بانوان به وفور در استان زنجان توزیع می‌شد که شکایت‌ها و گزارش‌هایی در این خصوص داشتیم و متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی هنوز هم نتیجه آزمایش را ارسال نکرده است ولی با اعلام ناجا مشخص شد در این کپسول موادمخدر شیشه وجود دارد.

دادستان زنجان با تاکید بر لزوم نظارت و بازنگری در رابطه با فعالیت مراکز MMT استان زنجان، گفت: در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر، ویترین نازیبایی برای قضاوت نادرست مردم نسبت به عملکرد نظام جمهور اسلامی ایران داریم که عملکرد مدیران این نبوده و شایسته نیست، اما باید فکری برای آن کنیم.

حجت‌الاسلام کرمی در ادامه با بیان اینکه در کمپ‌های ترک اعتیاد هیچ نرم‌افزار درمانی وجود ندارد، اظهار کرد: در حوزه جمع‌آوری معتادان، کمپ‌ها باید نرم‌افزار درمانی در خلال نگهداری داشته باشند وگرنه وضع صرفا انبارداری خواهد بود. همچنین خانه میان‌راهی نیز باید تشکیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خیریه‌ها و سمن‌ها در استان زنجان، افزود: منفعت‌گرایی، آسیب جدی در فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد در استان زنجان است. وقتی مدیر کمپ محاسبه مادی می‌کند، نمی‌تواند کاردرمانی اساسی انجام دهد. با بررسی‌های به‌عمل آمده نیازمند فعالیت دو کمپ خیریه مردان و یک کمپ خیریه زنان در این استان هستیم.

این مسئول با اشاره به تولید محتوای فراوان در حوزه آگاه‌سازی و مبارزه با موادمخدر در فصای مجازی، خاطرنشان کرد: گفتنی است باید محلات برای خانه‌پاتوق‌ها ناامن باشد که آمادگی آن در مجموعه قضایی استان زنجان وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات