3 روش ساده برای جلوگیری از خیس شدن کابینت


آیا می‌دانستید که خیس شدن کابینت باعث ایجاد قارچ بر روی آن‌ می‌شود؟ قطعاً دوست نداریم که ظرف‌های غذای را در مکانی قرار دهیم که پر از میکروب و قارچ است! این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که پس از شستشوی ظروف، آب باقی‌مانده از آن‌ها کابینت را خیس می‌کند. برای رفع این چالش روش‌های متعددی مانند خرید کابینت‌های نانو و ضدآب وجود دارد که باعث جلوگیری از خیس...

اما نیازی به این همه هزینه نیست! شما می‌توانید فقط با تهیه یکسری از یراق‌آلات مخصوص از مشکل خیس شدن کابینت ام دی اف یا فلزی جلوگیری کنید.

در این مقاله ما به شما 3 روش کاربردی را معرفی کردیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، مشکل خیس شدن این قفسه‌ها را حل کنید. به شما اطمینان می‌دهیم با مطالعه این مقاله می‌توانید با کم‌ترین هزینه از خیس شدن کابینت جلوگیری کرده و عمر کابینت‌ها را افزایش دهید.

3 روش ساده برای جلوگیری از خیس شدن کابینت

خیس شدن کابینت باعث ایجاد چه مشکلاتی می‌شود؟

اصولاً اکثر مشکلاتی که از پس خیس شدن کابینت ایجاد می‌شود در مدل‌های MDF اتفاق میفتد. کابینت‌های ام دی اف از ذرات فشرده چوب تشکیل شده و این ذرات در برابر آب حساس هستند.

3 روش ساده برای جلوگیری از خیس شدن کابینت

اگر نتوانید از خیس شدن این قفسه‌های درب‌دار جلوگیری کنید، حتی قطرات کوچک آب نیز می‌توانند برای شما تبدیل به یک کابوس شوند. موارد زیر ازجمله چالش‌هایی هستند که با خیس شدن کابینت MDF با آن‌ها مواجه خواهید شد:

کپک زدن کابینت ام دی افایجاد ورم در چوب کابینتترک خوردن صفحه کابینتتغییر حالت در ظاهر قفسه

بهترین راه‌حل این است که سعی کنید تا از این مشکلات توسط قرنیز، محلول‌های ضدآب یا آب‌چکان‌های مخصوص پیشگیری کنید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

1- تأثیر استفاده از آبچکان برای جلوگیری از خیس شدن کابینت

همان‌طورکه اشاره کردیم، چکیدن آب ظرف‌ها بر روی کابینت می‌تواند باعث ایجاد مشکل در این قفسه‌ها شود. برای رفع این چالش می‌توانید در آشپزخانه از آبچکان‌های کابینتی استفاده کنید. بهره بردن از این یراق‌ها باعث می‌شود تا آب اضافی ظرف‌ها در سینک یا سینی مخصوص آن‌ها خالی شده و دیگر نگران خیس شدن کابینت آشپزخانه نباشید.

آبچکان‌های کابینت ظرف‌شویی، انواع مختلفی دارند که شامل مدل‌های ایستاده، آویزی، داخل کابینتی و رومیزی می‌شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه آبچکان کابینت با انواع آن‌ها نیز آشنا شوید.

·آبچکان رومیزی؛ مناسب برای آشپزخانه‌هایی با تعداد کابینت کم

در بعضی از آشپزخانه‌ها به دلیل کوچک بودن‌شان تعداد کابینت کمی در آن‌ها پیاده‌سازی شده است. در این‌جور مواقع افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای استفاده از "کابینتِ بالای سینک" به‌عنوان آبچکان، از این قسمت برای چیدن ظروف استفاده کنند.

آبچکان رومیزی آشپزخانه در این مواقع کاربرد زیادی خواهد داشت. می‌توان آبچکان رومیزی را داخل سینک قرار داده و بدون استفاده از کابینتِ بالای ظرف‌شویی، ظروف خود را خشک کرد. هم‌چنین اگر سینک کوچکی دارید می‌توانید آبچکان رومیزی را کنار آن گذاشته و ظروف خود را خشک کنید.

توجه داشته باشید که این مدل از آبچکان‌ها دارای یک سینی مخصوص برای گرفتن آب ظروف بوده و دیگر نیازی نیست که نگران خیس شدن کابینت خود باشید.

·آبچکان آویز آشپزخانه؛ بدون نیاز به کابینت از آب‌گیر ظرف‌شویی استفاده کنید

آب‌گیرهای ظرف‌شویی آویز همانند آبچکان رومیزی بوده ولی دیگر نیازی نیست که آن‌ها را بر روی میز یا کابینت قرار دهید. این یراق‌ها دارای دو قلاب بسیار محکم بوده که به دیوار آویزان می‌شوند و دارای مدل‌های آبچکان آویز یک طبقه، دوطبقه و سه‌طبقه هستند.

این مدل از آب‌گیرها برای کسانی مناسب هستند که آشپزخانه کوچکی داشته و تعداد کابینت‌های آن‌ها نیز بسیار محدود است. هم‌چنین هر طبقه از آن‌ها نیز داری یک سینی مخصوص برای جلوگیری از خیس شدن کابینت یا هرجای دیگر است.

·آبچکان ایستاده؛ برای آشپزخانه‌هایی که کابینت بالای ظرف‌شویی ندارند

یکی از یراق‌های کاربردی و پرطرفداری که باعث جلوگیری از خیس شدن کابینت می‌شود آبچکان ایستاده است. این مدل دارای دو پایه بوده و بر روی سینک‌های دوقلو قرار می‌گیرد؛ هم‌چنین بر اساس اندازه ظرف‌شویی دارای ابعاد 80، 100 و 120 است ولی به‌صورت سفارشی نیز تولید می‌شوند.

3 روش ساده برای جلوگیری از خیس شدن کابینت

این آب‌گیر ظرف‌شویی بر اساس مکان و نیازهایی که از آن می‌توان داشت دارای مدل‌های آبچکان زیر پنجره، پشت پنجره، بغل سینک، روی سینک و آبچکان جزیره‌ای است. هرکدام نیز دارای قسمت‌های مختلفی برای قرار دادن ظروف، لیوان، قاشق و چنگال هستند.

·آبچکان داخل کابینت؛ همان آبگیر ظرف همیشگی!

یکی از متداول‌ترین آب‌گیرهای ظرف‌شویی، مدل آبچکان داخل کابینت است که در اکثر آشپزخانه‌های ایرانی آن را می‌بینیم. این آب‌گیر به دلیل قیمت ارزان، نصب راحت و طول عمر بالایی که دارد تقاضای زیادی داشته و انواع مختلفی نیز دارد که شامل موارد زیر هستند:

آبچکان یک طبقه داخل کابینتدو طبقه داخل کابینتآبچکان داخل کابینت فلزیداخل کابینت ام دی اف

آب‌گیر داخل کابینت، مناسب برای سینک ظرف‌شویی تک سینی و دو سینی بوده و در ابعاد متوسط یا بزرگ تولید می‌شوند.

2- استفاده از قرنیز کابینت برای جلوگیری از ورود آب

قرنیز که از آن به‌عنوان آب‌گیر صفحه کابینت یا آب‌بند پشت صفحه نیز نام برده می‌شود برای جلوگیری از ورود آب به بدنه کابینت است. قفسه‌های ام دی افی که زیر سینکِ ظرف‌شویی قرار دارند به‌صورت مداوم با آب برخورد می‌کنند و همین موضوع می‌تواند خیلی سریع کابینت را دچار ورم یا کپک کند.

3 روش ساده برای جلوگیری از خیس شدن کابینت

برای جلوگیری از خیس شدن کابینت ظرف‌شویی می‌توان از قرنیز کابینت استفاده کرد که در انواع مختلفی از طرح‌ها نیز تولید می‌شوند. هم‌چنین جنس قرنیز کابینت به‌صورتی بوده که زنگ نمی‌زند و رنگ‌بندی‌های متنوعی هم دارد.

3- استفاده از محلول ضدآب کننده ام دی اف

شما می‌توانید با خرید محلول‌ ضد آب نانو و استفاده از آن بر روی چوب‌های MDF یک کابینت کاملاً ضد آب برای خود ایجاد کنید. تنها کافیست که محل‌های برش خورده چوب کابینت را پیدا کرده و آن‌ها را کاملاً خشک و تمیز کنید. سپس کمی از محلول ضدآب چوب MDF را بر روی کابینت اسپری کنید تا ذرات نانو جذب آن‌ها شده و چوب را کاملاً ضد آب کنند.

خرید یراق‌آلات خانه و آشپزخانه از تجهیز یراق با ضمانت کیفیت

در این مقاله 3 ایده جذاب و کاربری برای جلوگیری از خیس شدن کابینت را مطرح کردیم. جلوگیری از خیس شدن کابینت باعث افزایش طول عمر قفسه‌های کابینت شده و در طولانی مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

مجموعه "تجهیز یراق" فروشگاهی تخصصی در زمینهٔ فروش یراق‌آلات خانه و آشپزخانه بوده که دارای بیش از 10 سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در این زمینه است. این فروشگاه محصولاتی مثل نظم دهنده کشو کابینت، آبچکان ظرف‌شویی، قرنیز کابینت و دیگر لوازمات موردنیاز آشپزخانه است.

"تجهیز یراق" به‌عنوان یکی از مجهزترین فروشگاه‌های اینترنتی یراق‌آلات، امکان خرید آنلاین و حضوری را برای همراهان خود فراهم کرده و از همین‌رو یک مرجع معتبر برای خرید محصولات موردنیازِ کاربران است. شما می‌توانید همین حالا با ورود به سایت tajhizyaragh.com از خدمات و کالاهای این مجموعه جهت تعویض و خرید یراق‌آلات خانه خود استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال