تعامل بین بخشی شهرستان‌های معین برای ایجاد زیرساخت در شلمچه ضروری است


تعامل بین بخشی شهرستان‌های معین برای ایجاد زیرساخت در شلمچه ضروری است

آبادان - ایرنا- سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم تعامل بین بخشی شهرستان‌های معین و خرمشهر برای تامین زیرساخت ها در مرز شلمچه و داشتن برنامه منسجم در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا شهاب صدیقی پنجشنبه در جمع خبرنگاران بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری اربعین باشکوه با کمترین مشکل تاکید کرد و گفت: طبق پیش بینی به عمل آمده اربعین امسال با جمعیت بیشتری از زائران مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به مدت کم باقی مانده تا اربعین بر لزوم ایجاد زیر ساخت ها در شلمچه تاکید کرد و گفت: گزارش امکان سنجی آب و فاضلاب در شلمچه تاکنون به استانداری خوزستان ارسال نشده است ضمن اینکه شکستگی های خط انتقال آب به شلمچه باید تعمیر شود همچنین سامان دهی سرویس های بهداشتی در مسیر خرمشهر و پارکینگ خودروها ضروری است.

صدیقی فراهم ساختن زمینه حضور زودهنگام موکب های شهرستان های معین به عنوان یکی از راه های آماده سازی مرز شلمچه برای اربعین را یاد آور شد وافزود:با فراهم کردن امکان حضور شهرستان های معین در شلمچه می توان برای آماده سازی موکب ها در این گذرگاه مرزی وارد عمل شد.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان همچنین بر لزوم تعامل شهرداری های معین با شهرداری خرمشهر برای سامان بخشی امور خدماتی در مرز شلمچه تاکید کرد و گفت: شهرداری ها و فرمانداری های معین باید در زمینه ارایه خدمات شهری در مرز شلمچه به شهرداری خرمشهر کمک کنند.

وی ایجاد مه پاش در مسیر عبور زائران اربعین در مرز شلمچه با توجه به گرمای هوای امسال را ضروری دانست و گفت: مه پاش های تهیه شده بهتر است در مسیر گیت وروی به ترمینال شلمچه و محل تجمع زائران نصب شوند همچنین موقعیت مابقی شهرستان های معین نیز باید مجهز به مه پاش شوند.

صدیقی همچنین همزمانی اربعین امسال با سالروز شکست حصر آبادان را یادآور شد و بیان کرد: پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان مصادف با ایام اربعین است لذا باید از این فرصت برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس بهره برد.

گذرگاه مرزی شلمچه در اربعین سال ۱۳۹۸ میزبان بیش از یک میلیون زائر از نقاط مختلف کشور و کشورهای خارجی بود.

مرز شلمچه در فاصله کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

ایام اربعین حدود ۴۰۰ موکب در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مسافری شلمچه برپا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری