84 درصد باشگاهها و تالارهای مشهد پروتکل‌های بهداشتی را نادیده می‌گیرند


84 درصد باشگاهها و تالارهای مشهد پروتکل‌های بهداشتی را نادیده می‌گیرند

مشهد- ایرنا- رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آخرین بررسی‌ها نشان داد که به‌طور میانگین 84 درصد از تالارها، آموزشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و گیم‌نت‌ها در مشهد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

محمد باباخانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق این بررسی ها، بیشترین میزان رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مربوط به گیم نت ها است، به طوری که رعایت پروتکل ها در این گروه اکنون صفر است.
وی بیان کرد: در سایر مراکز مشهد مانند ادارات و دستگاههای اجرایی، مراکز گردشگری و اقامتی، مراکز خدماتی، اصناف، اماکن زیارتی و مساجد، مطب ها، داروخانه ها، درمانگاهها و کلینیک ها میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بالاتر و حدود ۶۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: از بین هزار و ۴۷۵ واحدی که هفته گذشته در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید شد، ۲۹ واحد به مراکز قضایی معرفی شده و پنج واحد نیز پلمب شدند.
باباخانی گفت: هم اکنون کلیه فعالیت‌های مشاغل گروههای ۲ تا ۴ در شهرهای قرمز ممنوع است و تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: بر این اساس فعالیت پاساژها و مجمتع‌های تجاری سرپوشیده در شهرهای قرمز ممنوع است و با افراد متخلف در این خصوص طبق قانون برخورد می‌شود.
باباخانی بیان کرد: در حال حاضر شهرستانهای مشهد، بینالود و قوچان خراسان رضوی در وضعیت قرمز بوده، دو شهرستان زرد و بیشتر شهرستانها نارنجی هستند.
رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مسافرت با خودرو شخصی طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا "به و از" شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، افزود: به مردم توصیه می‌کنیم تنها سفرهای ضروری را انجام دهند و در وضعیت فعلی که با موج پنجم کرونا مواجه هستیم، حتی از سفر تفریحی به شهرهای زرد پرهیز کنند.

باباخانی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند تا بلافاصله از سوی کارشناسان سلامت محیط مورد پیگیری قرار گرفته و با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس