ابلاغ و اختصاص 11هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به خوزستان


ابلاغ و اختصاص 11هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: 11 هزار و 500 میلیارد ریال برای خشکسالی و تنش آبی در خوزستان ابلاغ و اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا حبیب اله فضل اله پور روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بحران آب در شهرستان رامشیر با حضور جمعی از بزرگان و شیوخ منطقه و مسوولان محلی در محل فرمانداری بیان کرد: این اعتبار در بخش تنش آبی، مقابله با پیش روی آب دریا به زمین‌های کشاورزی و خرید علوفه و خوراک دام و مقابله با آفت‌های جنگل اختصاص یافته است.
وی گفت: موضوع و مشکلات تنش آبی در شهرستان‌های درگیر با این مشکل در خوزستان با دستور استاندار در حال انجام است و تمام تلاش‌ها برای برطرف کردن این مشکلات است.
مدیرکل سیاسی، اتتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که مردم رامشیر با آن روبه رو هستند بحث موقوفه بودن املاک و زمین‌های این شهرستان است که این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: مطالبه گری به حق مردم باید در فضایی آرام و به دور از تنش انجام شود تا دشمنان این نظام از این شرایط سواستفاده نکنند.
فضل اله پور در ادامه با اشاره به پرداخت خسارت سیل۹۸ به کشاورزان خوزستانی ادامه داد: ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل ۹۸ به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد.

وی گفت: در شرایط تنش آبی و خشکسالی باید همگی کمک کنند تا خوزستان از مشکلات خارج شود.

خوزستان در تابستان امسال با تنش و بحران آب روبه رو است که بر اساس مصوبه دولت اعتباری برای جبران خسارت خشکسالی به این استان اختصاص یافته است.

طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان آورد آب پشت سدهای خوزستان در سال آبی جاری، نسبت به سال پیش از آن بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!