سایه سیاه المپیک آسیایی روی سر کاروان ورزش ایران


سایه سیاه المپیک آسیایی روی سر کاروان ورزش ایران

کاروان ورزش ایران باز هم در یک المپیک آسیایی عملکرد ضعیفی داشته است

به گزارش طرفداری، رفته رفته شانس ورزش ما در رشته های مختلف کمتر می شود، با حذف تیم ملی والیبال و باخت میرزاده و نجاتی در کشتی فرنگی حالا تنها 10 نفر شانس مدال برایشان باقی مانده است.

در ابتدای المپیک ورزشکارانی زیادی از ما شانس مدال داشتند که حالا این تعداد به 10 نفر کاهش پیدا کرده است. فعلا تنها مدال طلای کاروان ایران از سوی جواد فروغی کسب شده است.

با حذف 3 تکواندو کار و شمشیربازان، 2 فرنگی کار پر امید ما با قرعه بسیار بد باختند، نجاتی حذف شد و میرزاده مدال برنز را بایداز دهان شیر بیرون بکشد و برای گرفتن مدال برابر رضا کایالپ کار بسیار سختی پیش روی خود دارد.

متاسفانه کار محمد علی گرایی و هادی ساروی هم در 2 وزن فرنگی بسیار سخت شده و آنها در گروه قهرمانان المپیک و جهان قرار دارند.

به جز محمدعلی گرایی و ساروی که قرعه بسیار سختی دارند، تنها 6 ورزشکار آزادکار، 3 کاراته کا و یک فرنگی کار داریم که به دریافت مدال از سوی آنها چشم دوخته ایم.

کاروان ورزش ما باز هم دورنمایی تاریکی به چشم می بیند، کار در کشتی آزاد و فرنگی بسیار سخت است، کاراته شانس زیادی ندارد، مدال گرفتن گرایی و ساروی مثل معجزه می ماند (امیدواریم که پیش بینی ما اشتباه باشد).

والیبال خلاف دوره گذشته، اصلا از گروه خود صعود نکرد، پر امید ترین ورزشکار ما در دو و میدانی بدترین رتبه ممکن را کسب کرد، به هر حال به جز فروغی در تیر اندازی، در هیچ رشته ای بهتر از دوره قبل نبودیم، یک المپیک آسیایی دیگر برای کاروان ورزش ما فعلا دورنمای روشنی ندارد، شانس 12 نفر برای پیش بینی 7 مدالی که در ابتدای کار داشتیم بسیار سخت شده است، قرعه های بد در کشتی فرنگی ما را دل رنجه کرده است.

ورزش ما در المپیک 1964 توکیو، المپیک 1988 سئول، المپیک 2008 پکن، از المپیک قبل و بعد خودش ضعیف تر عمل کرد، امیدواریم این بار این تقارن و تصادف بدیمن تاریخی در ورزش ما مصداق نداشته باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان