انسداد 37 حلقه چاه غیر مجاز تهران در تیرماه سال جاری


انسداد 37 حلقه چاه غیر مجاز تهران در تیرماه سال جاری

تهران-ایرنا- سرپرست امور منابع آب تهران از انسداد 37 حلقه چاه غیر مجاز، که مانع از خروج هزار و 174متر مکعب آب از ‌سفره های زیرزمینی شد، در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" با اشاره به اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت ‌از منابع آبی، افزود: با تلاش واحد ‌بازرسی و نظارت وکارشناسان حقوقی و با اخذ دستور قضایی طی یک ماه گذشته، ۳۷حلقه چاه غیرمجاز در ‌محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی ۳۰.۴ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد. ‌

حبیبی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به ‌منابع آب سطحی و زیرزمینی، گفت: برداشت های بی رویه از منابع آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی ‌شده است.

وی ادامه داد: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، ‌فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از ‌هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند. ‌

وی خاطر نشان کرد: امور منابع آب تهران بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی ‌و زیر زمینی، برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران از سمت شمال به کوههای البرز و از شرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات