29 شهریورماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها


29 شهریورماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

استان‌ها- ایرنا- شتاب واکسیناسیون کرونا، تغییر وضعیت کرونایی از قرمز به نارنجی و زرد در اغلب نقاط، اعزام زائران اربعین صرفا از طریق هوایی و بازگشایی مدارس دارای شرایط ، عناوین مهمترین خبرهایی است که امروز (29 شهریوماه) در صفحات اخبار مراکز استان‌ها قرار گرفت.

در تشریح هر یک از این موضوعات باید گفت که تزریق واکسن به سنین پایین این روزها به سرعت در حال انجام است و اغلب استان ها کار واکسیناسیون افراد ۱۸ سال و گروه سنی پایین تر را آغاز کرده اند و این روند ادامه دارد تا دانش آموزان بتوانند آبان ماه درس و تحصیل را به صورت حضوری دنبال کنند.

ادارات کل آموزش و پرورش استان ها هم تمامی امکانات و توان خود را برای استقبال از سال تحصیلی جدید به کار گرفته و متناسب با شرایط استان خود برنامه هایی تدارک دیده اند از جمله در استان همدان که با دارا بودن ۲ هزار و ۵۵۵ فضای آموزشی برای ارائه آموزش های حضوری، دانش آموزان را به سه گروه(دسته) تقسیم کرده است دسته نخست مدارسی هستند که بیشتر دانش آموزان آن در روستاها تحصیل می کنند که این دسته خود به ۲ گروه مدارس تقسیم شده است.

این گروه شامل ۳۶۶ مدرسه روستایی استان با کمتر از ۱۵ دانش آموز می شود که دانش آموزان این مدارس از روز شنبه(سوم مهر) سال تحصیلی خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند.

گروه دوم این دسته نیز شامل ۲۸۲ مدرسه با جمعیتی بیش از ۱۵ نفر(کمتر از ۳۰ دانش آموز)می‌شود که با رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا و خود ارزیابی مدیر مدرسه، از هفته سوم مهر (۱۷ مهرماه) بازگشایی می شوند.

دسته دوم شامل مدارسی با ۳۰ تا ۳۰۰ دانش آموز است که شامل یک هزار و ۷۲۶ مدرسه در سطح استان همدان معادل ۶۶ درصد کل مدارس استان می شود که این دسته از مدارس فعالیت های آموزشی خود را به صورت حضوری و با رعایت گروه بندی و شیوه نامه های بهداشتی، از هفته نخست آبان ماه آغاز می کنند.

دسته سوم نیز مدارس با جمعیت بیش از ۳۰۰ دانش آموز هستند که با ۲۲۷ مدرسه ۹ درصد کل مدارس استان همدان را شامل می شود و این دسته از مدارس با اجرای زیرساخت های بهداشتی، از نیمه دوم آبان ماه فعالیت خود را به صورت آموزشی حضوری آغاز می کند.

از کرمان هم خبر رسیده که اداره کل آموزش و پرورش این استان آمادگی مدارس را برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان به‌صورت مجازی و حضوری اعلام کرده است.

در این رابطه الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط شیوع کرونا، سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ به واحدهای اداری و آموزشی ابلاغ و مدارس استان کرمان بر اساس سیاست های مندرج به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده و بر اساس آن مدارس فعالیت خود را آغاز می کنند.

29 شهریورماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

موضوع مهم دیگری که این روزها زیاد به آن پرداخته می شود سفر مشتاقان پیاده روی اربعین حسینی به عراق است که بر اساس آخرین تصمیمات مقام های ایرانی و عراقی ظرفیت پذیرش زائر تنها ۶۰ هزار نفر و صرفا از طریق مرزهای هوایی اعلام شد که بر این اساس در استان لرستان از مجموع ۷۶۰ سهمیه، حدود ۵۰۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده و تاکنون ۳۳۰ زائر اربعین حسینی مدارک خود را تکمیل کرده و جهت اخذ ویزای ( روادید) عراق به اداره کل حج و زیارت استان لرستان تحویل داده اند.

همچنین بر اساس اعلام این اداره کل تلاش می شود با همت مسوولان استان به ویژه استاندار و مدیر فرودگاه خرم آباد دست کم یک پرواز به مقصد عراق برای زائران اربعین در این فرودگاه برقرار شود.

پرواز زائران گیلانی برای سفر هوایی اربعین نیز با توجه به اعلام اداره کل فرودگان گیلان از فرودگاه سردار جنگل رشت انجام نمی شود و زائران استان از تهران اعزام خواهند شد.

سازمان مدیریت پسماند هم از اعزام ۳۰۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران به شهرهای نجف و کربلا برای خدمت رسانی به راهپیمایان اربعین حسینی(ع) خبر داده و اظهار داشته است: تجهیزات مدنظر شهرداری تهران برای مراسم امسال راهپیمایی اربعین به عراق ارسال شده و روز سه شنبه نیروهای داوطلب هم اعزام خواهند شد.

این نیروها از سازمان‌های مدیریت پسماند، آتش نشانی، بهشت زهرا و شرکت شهر سالم هستند و قرار است در هر کدام از این شهرها یک تیم آتش نشانی و یک تیم پزشکی شهر سالم مستقر شود.

امروز همچنین از مرز مهران خبر رسید که ۹۵۷ زائر عتبات عالیات در طول ۱۰ روز گذشته که قصد عزیمت به کشور عراق از طریق مرز مهران را داشتند، عودت داده شدند و این مرز طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین همچنان بسته و از تمامی زائرانی که بصورت زمینی قصد خروج از مرز مهران و عزیمت به کشور عراق را دارند ممانعت خواهد شد.

همچنین ۱۱۰ خودرو زائران تاکنون در مبادی ورودی و داخل شهر مهران و سایر گذرگاه های استان عودت داده شدند و با تمامی وسایل نقلیه که زائران را به مرز مهران می برند، برخورد می شود.

فرماندار مهران نیز با بیان اینکه تمامی تمهیدات برای بازگشت زائران از مرز مهران اتخاذ شده است، افزود: تمامی زائران اربعین حسینی پس از رسیدن به پایانه، بلافاصله توسط اتوبوس ها مشخص شده راهی شهرهای محل سکونت خود می شوند و به رانندگان نیز تاکید می شود از مسیر کمربندی استفاده کنند.

مجید کاکی اضافه کرد: طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین و هماهنگی انجام شده ۱۵۰ خودرویی که حامل تجهیزات موکب داران هستند، اجازه خروج از مرز مهران را دارند.

اما در کنار آن، برای زائرانی که از این سفر معنوی جا مانده اند نیز برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است از جمله اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان برای این گروه از افراد مراسم پیاده روی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از مساجد به سمت امامزاده‌ها و قبور شهدای گمنام استان تدارک دیده است تا علاوه بر شبیه سازی این مراسم با پیاده‌روی اربعین در کربلا، خطر انتقال ویروس کرونا نیز به حداقل کاهش پیدا کند.

یکی دیگر از فعالیت های مرتبط با اربعین در گلستان، بازسازی فضای خدمات اربعین کربلا است که ۶۰ موکب فعال استان به مدت پنج روز به ارایه خدمات فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی به جاماندگان اربعین اقدام می‌کنند.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان حسینیه اعظم زنجان، در روز اربعین، یک مراسم با محدودیت تعداد شرکت کنندگان دارد و در این ایام ۲۰ موکب در مسیر گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام زنجان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت کامل، برپا می شود.

29 شهریورماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

وضعیت کرونایی استان‌ها

روند کاهشی شیوع بیماری کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد به گونه ای که بر اساس آخرین آمار شمار نقاط نارنجی و زرد از قرمز پیشی گرفته است و به نظر می رسد مدت زمان زیادی به عبور از موج پنجم کرونا باقی نمانده است. در ادامه به شرایط برخی از استان ها اشاره می شود:

آذربایجان شرقی / واکسینه شدن ۹۸ درصد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیر دولتی، راه اندازی واحد سیار واکسیناسیون کرونا در مراغه

آذربایجان غربی / جان باختن ۳۱ نفر و ابتلای هزار و ۱۱۷ بیمار به کرونا طی شبانه روز گذشته، آغاز تزریق واکسن به همه افراد بالای ۱۷ سال و متولدان اول مهر ۱۳۸۳ و پیش از آن، تزریق واکسن به بیش از ۵۶ درصد مردم ارومیه، راه اندازی اتوبوس سیار واکسیناسیون در مهاباد

اردبیل / کاهش مبتلایان و ابتلای تنها ۴۳ نفر به کرونا و فوت ۶ بیمار طی شبانه روز گذشته، شهرستان‌های کوثر، نمین، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال و پارس‌آباد، مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی، تزریق تاکنون ۷۰۰ هزار و ۱۹۸ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف

البرز / بستری ۱۱۳ بیمارکووید ۱۹ و جان باختن ۱۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته، از هفت شهرستان، طالقان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی

ایلام / تزریق ۳۲۳ هزار و ۶۶۴ دز واکسن کرونا و واکسینه شدن ۵۵ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان، چهار فوتی و شناسایی ۲۳۵ بیمار در شبانه روز گذشته، شهرستان های ایلام، ایوان، دره شهر، آبدانان، دهلران، مهران، چرداول و هلیلان در وضعیت نارنجی و بدره، ملکشاهی و سیروان نیز در وضعیت زرد

زنجان / مشارکت ۱۸۰ نفر از اعضای جوانان داوطلب و افتخاری هلال احمر در واکسیناسیون شهروندان

سیستان و بلوچستان / شناسایی ۲۱۵ مورد جدید کرونا و فوت ۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، امکان افزایش ظرفیت تزریق واکسن کرونا به روزانه حدود ۱۵ هزار دُز

قم / واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال بدون محدودیت سنی

لرستان / شناسایی ۴۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا و فوت پنج نفر طی شبانه روز گذشته ، تمامی ۱۱ شهرستان‌ لرستان در وضعیت نارنجی

کیش / تزریق ۴۰ هزار و ۱۲ دُز واکسن تاکنون، شناسایی حدود هشت هزار و ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا تاکنون

هرمزگان / راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون هلال احمر هرمزگان

مازندران / تزریق واکسن به حدود ۸۰ درصد معلم مازندرانی

قشم / امکان تزریق واکسن برای تمامی متولدان سال ۱۳۸۲ بدون توجه به ماه تولد و فعالان اقتصادی

تازه ترین آمار ابتلا و فوتی‌های کرونایی درکشور

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۴ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع تلفات کرونا در کشور به ۱۱۷ هزار و ۵۲۶ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۳۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۵۹۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۴۴۲ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون چهار میلیون ۷۹۲ هزار و ۱۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۶ هزار و ۷۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۰ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۸۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۶۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۴ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۹۴۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۵۱ هزار و ۶۷۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

29 شهریورماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در پایان هم چند گزارش کرونایی بخوانید با این عناوین:

شروع سال تحصیلی دانشگاه‌های اصفهان در سایه آموزش مجازی

نگاهی به چگونگی روند بازگشایی مدارس در خراسان رضوی

سنگ قبرهای فاخر در هنگامه کوچ‌های کرونایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس غیر قابل باور بهاره رهنما در فرودگاه / بهاره رهنما در فرودگاه هم دنبال حاشیه است