دانشمند هسته ای و ربات قاتل / گزارش جدید نیویورک تایمز درباره ترور شهید «فخری زاده »


دانشمند هسته ای و ربات قاتل / گزارش جدید نیویورک تایمز درباره ترور شهید «فخری زاده »

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی تحت عنوان « دانشمند و ربات قاتل مجهز به هوش مصنوعی و کنترل از راه دور» مدعی شد که برای اولین بار به جزئیاتی در مورد ترور شهید «فخری زاده»،دانشمند هسته ای ایران پرداخته است.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی تحت عنوان « دانشمند و ربات قاتل مجهز به هوش مصنوعی و کنترل از راه دور» مدعی شد که برای اولین بار به جزئیاتی در مورد ترور شهید «فخری زاده»،دانشمند هسته ای ایران اشاره کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در این گزارش آورده است که سال‌ها بود که ماموران اسرائیلی می‌خواستند دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کنند و عاقبت راهی پیدا کردند تا بدون حضور مأموران در صحنه این کار را انجام دهند.

در این گزارش آمده است که شهید فخری زاده در حقیقت یک هدف دست نیافتنی برای ماموران موساد بود اما آنها همه تلاش خود را برای ترور این دانشمند هسته ای انجام دادند و در نهایت هم در حالی که آمریکا در جریان کاری که قرار بود انجام شود ،قرار داشت دانشمند هسته ای ایران را با سلاح خودکار و کنترل از راه دور که مجهز به فناوری هوش مصنوعی بود،ترور کردند.

در بخشی از این گزارش با تیتر «هدف دست نیافتنی» آمده است: از سال ۲۰۰۴ که رژیم صهیونیستی به سازمان اطلاعات جاسوسی خود ( موساد ) دستور داد از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند، این سازمان تعداد زیادی عملیات خرابکارانه و حملات سایبری علیه تاسیسات غنی‌سازی سوخت هسته‌ای ایران انجام داد و همچنین به طور روشمند متخصصانی را که تصور می‌کرد سرپرستی برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را بر عهده دارند، از صحنه خارج می‌کرد.

بر اساس این گزارش، ماموران موساد از سال ۲۰۰۷ ، پنج دانشمند هسته‌ای ایران را ترور و یک نفر دیگر را زخمی کردند. اکثر این دانشمندان در زمینه‌ آنچه به مقامات اطلاعاتی اسرائیل ادعا می کردند برنامه‌ای مخفی برای ساخت کلاهک هسته‌ای است ، مستقیما برای فخری‌زاده کار می‌کردند.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت که ماموران اسرائیلی یک ژنرال ایرانی که به ادعای آنها مسئول ساخت موشک بوده و ۱۶ نفر از اعضای تیم او را نیز کشته بودند، اما مردی که به گفته رژیم صهیونیستی سرپرستی برنامه بمب اتمی را بر عهده داشت، دست‌نیافتنی بود.

در ادامه این گزارش آمده است که در سال ۲۰۰۹ یک گروه ترور در محل تعیین شده برای انجام عملیات ترور در تهران منتظر آقای فخری‌زاده بودند، اما عملیات در آخرین لحظه کنسل شد چرا که موساد مظنون شده بود که ممکن است برنامه لو رفته باشد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز در عملیاتی که منجر به شهادت فخری زاده شد ،ماموران رژیم صهییونستی قصد داشتند روش جدیدی را امتحان کنند.

در این گزارش آمده است : مامورانی در ایران که برای موساد کار می‌کردند یک وانت نیسان زامیاد آبی را کنار جاده‌ای که منطقه آبسرد را به بزرگراه اصلی متصل می‌کرد پارک کرده بودند. محل مذکور اندکی ارتفاع داشت و از آنجا می شد جاده و خودرو‌هایی که نزدیک می‌شدند را مشاهده کرد .پشت وانت، زیر لایه‌ای برزنت و مصالح ساختمانی نیز یک مسلسل ۷.۶۲ میلیمتری مخفی بود.

حدود ساعت ۱ بعد از ظهر، گروه ضربت ترور علامتی دریافت کردند که آقای فخری‌زاده، همسرش و تیمی از محافظان مسلح با خودروهای اسکورت قصد عزیمت به آبسرد را دارند.عامل ترور که یک تک تیرانداز بود ،اسلحه خود را تنظیم کرد و به آرامی دست به ماشه برد اما او حتی نزدیک آبسرد هم نبود. او هزاران کیلومتر دورتر در مکانی نامعلوم به یک صفحه نمایش کامپیوتر چشم دوخته بود وکل گروه ترور هم ایران را ترک کرده بود.

این اولین آزمایش میدانی یک تک‌تیرانداز کامپیوتری پیشرفته و مجهز به هوش مصنوعی و چشم چنددوربینه بود که به ماهواره وصل بود و در هر دقیقه ۶۰۰ گلوله شلیک می‌کرد. اکنون این مسلسل کنترل از راه دور در مجموعه سلاح‌های پیشرفته مخصوص کشتارهای هدفمند به جمع پهپاد‌های جنگی پیوسته است، اما برخلاف پهپاد‌هادر آسمان توجهی به خود جلب نمی‌کند و قابل سرنگون کردن نیست و می‌تواند در هر جایی قرار بگیرد؛ ویژگی‌هایی که احتمالا دنیای امنیتی و جاسوسی را دگرگون خواهند کرد.

به گفته یک مقام اطلاعاتی ،رژیم صهیونیستی مدل خاصی از مسلسل FN MAG ساخت بلژیک را که به یک دستگاه رباتیک پیشرفته متصل بود انتخاب کرد. وزن این مسلسل، ربات، اجزا و لوازم جانبی‌اش با هم حدود یک تن بود ،بنابراین تجهیزات آن به قطعات کوچکتر تقسیم شده و قطعه قطعه به طرق و از مسیر‌ها و در زمان‌های مختلف به صورت قاچاقی وارد کشور شدند و سپس مخفیانه در ایران مونتاژ گردیدند.

ربات به گونه‌ای ساخته شد تا در بستر وانت زامیاد، خودرویی که در ایران بسیار رایج است، جا شود. دوربین‌هایی با دید به جهات مختلف بر روی وانت نصب شدند تا اتاق فرمان نه تنها از هدف و محافظان او، بلکه از محیط اطرافش تصویری کامل داشته باشد. در آخر هم، وانت با مواد منفجره پر شد تا پس از پایان عملیات ترور منفجر شود و کلیه شواهد را از بین ببرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز با اینکه کامپیوتر از طریق ماهواره با اتاق فرمان در ارتباط بود و داده‌ها را با سرعت نور ارسال می‌کرد، اندکی تأخیر ایجاد می‌شد: آنچه اپراتور روی صفحه نمایش می‌دید یک لحظه عقب‌تر بود و تنظیم هدف برای جبران تاخیر به یک لحظه بیشتر نیاز داشت. همه‌ی این‌ها هم در حالی بود که خودروی آقای فخری‌زاده در حرکت بود.هوش مصنوعی دستگاه طوری تنظیم شده بود تا تاخیر، لرزش و سرعت خودرو را جبران کند.

نیویورک تایمز در بخش دیگری از گزارش خودآورده است که تدارکات ترور پس از یک سری جلسات در اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ بین مقامات اسرائیلی به رهبری «یوسی کوهن»، رئیس موساد و مقامات عالی رتبه آمریکایی از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت، مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه‌ و جینا هاسپل، مدیر سازمان سیا، آغاز گردید.

کوهن در اواخر ماه فوریه لیستی از عملیات بالقوه از جمله ترور فخری‌زاده را به پمپئو و آمریکایی‌ها ارائه کرد.

فخری‌زاده از سال ۲۰۰۷ در صدر فهرست رژیم صهیونیستی قرار داشت و موساد هرگز چشم از او بر نداشته بود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه