نیکوکاران 25میلیارد ریال برای رفع تنش آبی رازوجرگلان کمک کردند


نیکوکاران 25میلیارد ریال برای رفع تنش آبی رازوجرگلان کمک کردند

بجنورد- ایرنا- فرماندار رازوجرگلان گفت: نیکوکاران نیمه نخست امسال 25 میلیارد ریال برای رفع تنش آبی 27 روستای این شهرستان مرزی خراسان شمالی کمک کردند.

روح الله حسین پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک۲۷ روستای رازوجرگلان با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت با تنش آبی مواجه اند که با وجود کمکهای خیرین برای رفع تنش آبی این شهرستان نیازمند جذب اعتبارات ملی هستیم.

وی افزود: نیکوکاران رازوجرگلان همیشه در بسیاری از طرح های عام المنفعه شهرستان مشارکت چشم گیری داشته اند به گونه ای که در ۲ سال اخیرحدود ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و بازسازی پل، رفع نقاط حادثه خیز و مساجد روستایی کمک کرده اند.

حسین پور اضافه کرد: در طی این دو سال چهار پل با کمک نیکوکاران شهرستان ساخته شده و ۲ پل دیگر نیز در حال ساخت است.

معاون برنامه ریزی فرمانداری رازوجرگلان نیز گفت: بیش از ۵۰ درصد شبکه توزیع آب این شهرستان مرزی خراسان شمالی گالوانیزه و فرسوده شده است که امسال ۱۵۰ میلیارد ریال برای مرمت آن تصویب شده است.

احمد وحیدی افزود: در این بین ۳۰ درصد خطوط انتقال آب شهرستان نیز دچار فرسودگی و رسوب گذاری شدید شده است که نیازمند به روزرسانی فوری است.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن استان در این شهرستان است.

براساس آمار رسمی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی حدود ۲۵۶ روستای در این خطه شمال شرق کشور با تنش آبی مواجه هستند که برای رفع آن به ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این میزان اعتبار برای آبرسانی و یا مرمت شبکه انتقال و چشمه ها باید هزینه شود.

در استان خراسان شمالی حدود یک میلیون و پانصد هزار متر خطوط انتقال وشبکه توزیع آب وجود دارد که ۴۰ درصد از آن عمر بالای ۳۰ سال دارد و ۳۵۰ کیلومتر از این مقدار که حدود ۲۰ درصد را تشکیل می دهد فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند