تعطیلی فروشگاه زنجیره‌ای در جهرم که بدون مجوز افتتاح شده بود


تعطیلی فروشگاه زنجیره‌ای در جهرم که بدون مجوز افتتاح شده بود

شیراز-ایرنا- رئیس کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی شهرستان جهرم گفت: فروشگاه زنجیره ای که بدون پروانه‌ کسب و مجوز از مراجع ذی‌صلاح، اقدام به انتشار گسترده‌ پیامک مبنی بر افتتاح و تخفیف به مناسبت افتتاح در این شهر کرده بود، تعطیل شد.

بهنام اتحاد پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در پی اجرای تصمیم کمیسیون نظارت مبنی بر جلوگیری از هرگونه افتتاح فروشگاه بدون مجوز، گشتی مشترک متشکل از ریاست اداره‌ صمت، ریاست اتاق اصناف و بازرسان بسیج اصناف و اتاق اصناف و هیات رئیسه‌ انجمن حمایت ازحقوق مصرف‌کنندگان جهرم تشکیل شد و از افتتاح و شروع به کار فروشگاه زنجیره‌ای واقع در خیابان حرم تا حرم ممانعت کرد.

وی تاکید کرد: واحدهای صنفی فروشگاه‌های زنجیره‌ای طبق دستورالعمل سازمان صنعت و معدن، باید برای اخذ پروانه کسب اقدام کنند و به طور قطع با واحدهایی که در این زمینه اقدام نکنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: تا اطلاع ثانوی مجوز برای فعالیت این دست فروشگاه‌های زنجیره‌ای صادر نمی‌شود و در صورت اینکه بدون مجوز آغاز به فعالیت کنند، بر اساس قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: آنچه مورد توجه مدیران اقتصادی شهرستان است، اجرای مُرّ قانون و جلوگیری از هرگونه قانون‌شکنی و اجحاف است.

وی اظهار کرد: در روند صدور پروانه کسب اتاق اصناف جهرم رتبه دوم را در استان فارس کسب کرده است و باز هم در روند صدور پروانه کسب تسریع خواهد شد.

رئیس اداره صمت شهرستان جهرم افزود: امروز طی دو گشت مشترک، از نانوایی‌های در سطح شهر جهرم بازرسی شد که ۲۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ساعت پخت، تعطیلی خودسرانه و گرانفروشی با آنان برخورد و پرونده آنان به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی ابراز کرد: به طور جدی به واحدهای صنفی خبازی تذکر می دهیم در صورت ادامه تخلف نسبت به قطع سهمیه آرد آن اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اتحادیه صنف خبازان مکلف شده است تا لیست تعطیلی نانوایان در روزهای هر ماه را مشخص و به اداره صمت و اتاق اصناف ارائه دهد و همچنین با نصب بنر در واحدهای صنفی روزهای تعطیلی اطلاع‌رسانی شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال