58 برنامه فرهنگی گرامیداشت دفاع مقدس در استان همدان اجرا می‌شود


58 برنامه فرهنگی گرامیداشت دفاع مقدس در استان همدان اجرا می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اجرای 58 برنامه فرهنگی هنری همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: تلاش می کنیم از ابزار هنر برای نهادینه کردن ارزشهای هشت سال دفاع مقدس بهترین بهره را ببریم.

«احمدرضا احسانی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ویژه برنامه‌های این هفته با عنوان «روایت ایثار» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان و همه شهرهای استان با هدف روایت رشادت‌، دلاور مردی، فداکاری و ترویج آرمان‌های شهدای گرانقدر دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌هایی مانند عصر شعر و خاطره، نمایشگاه عکس، پوستر و هنرهای تجسمی و اجرای نمایش خیابانی از جمله برنامه‌های مشترک در همه شهرستان‌ها است، گفت: جلسات نقد و بررسی کتاب و دیدار با هنرمندان ایثارگر، از دیگر برنامه‌های شاخص این ایام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: برگزاری هنرواره ملی خوشنویسی «مشق سرخ»، سرآغاز برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته دفاع مقدس بود که ۳۰۰ هنرمند از ۲۸ استان برای شرکت در این هنرواره آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند و برترینها در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل شدند.

تجلیل از ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس عنوان دیگر برنامه‌ای است که احسانی از آن نام برد و گفت: این برنامه روز یکشنبه چهارم مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار خواهد شد.

به گفته وی کتاب سال دفاع مقدس استان هم در این هفته انتخاب خواهد شد و همزمان با این مراسم، برگزیدگان مسابقه کتابخوانی دفاع مقدس نیز معرفی و تجلیل می‌شوند.

احسانی همچنین از برگزاری دهمین دوره همایش نمایش‌نامه خوانی استانی عاشوراییان هم خبر داد و افزود: پس از انتشار فراخوان، ۳۰ اثر به دبیرخانه دهمین دوره این همایش ارسال شد که بعد از بررسی آثار، ۱۴ اثر به مرحله رقابت راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه این همایش با هدف ترویج فرهـنگ والای عاشورایی، شناسایی و شـــکوفایی استعدادهای تازه و بهره‌وری از تجربیات ارزنده پیشکسوتان حوزه نمایش، برگزار می‌شود تاکید کرد: شهرستان فامنین هفتم و هشتم مهرماه میزبان این رویداد است.

او با تأکید بر رسالت همگانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روایت ایثار از دوران دفاع مقدس گفت: از آنجایی که حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بخش‌ها با نسل جوان و نوجوان در ارتباط است، می‌توان از این ابزار در راستای نهادینه کردن آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس بهره گرفت.

۳۱ شهریور ماه آغاز هفته دفاع مقدس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر