(نظرسنجی) آیا با باز شدن واردات خودرو موافق هستید؟ نظرات موافق و مخالف را بخوانید


(نظرسنجی) آیا با باز شدن واردات خودرو موافق هستید؟ نظرات موافق و مخالف را بخوانید

همانطورکه می دانید، طرح ساماندهی بازار خودرو که در مجلس مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و در میان آن، باز شدن واردات خودرو نیز مطرح بود، حسابی خبرساز شد و توانست حتی

همانطورکه می دانید، طرح ساماندهی بازار خودرو که در مجلس مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و در میان آن، باز شدن واردات خودرو نیز مطرح بود، حسابی خبرساز شد و توانست حتی قیمت خودرو را در بازار به صورت چشمگیری کاهش دهد. اگرچه این طرح در نهایت توسط شورای نگهبان رد شد و از مجلس درخواست شده تا در دو مورد شفاف سازی بیشتری انجام دهد، اما در همین چند روز، این طرح مخالفان و موافقان زیادی داشته و خودروبانک به عنوان یک سایت تخصصی خودرو، نظرات بسیاری را دریافت کرد که هر کدام از دید خود به این طرح نگاه کرده و با آن موافق و یا مخالف بودند.

هم اکنون که این طرح دوباره به مجلس برگشته، باز هم حواشی آن بسیار است و مخالفان و موافقان آن در تلاش هستند این طرح را رد و یا به تصویب نهایی برسانند.

حال از شما مخاطبین عزیز خواهشمندیم تا در نظرسنجی زیر شرکت کرده و نظر خود را برای ما ارسال کنید. برای اینکه بتوانید قبل از نظردهی، نقطه نظرات هر دو طرف را بدانید، خلاصه ای از دیدگاه های دو طرف را در زیر برای شما مخاطبین عزیز بیان کرده ایم.

مخالفان طرح واردات خودرو

مخالفین این طرح به بندهایی از آن ایراد می گیرند که بعضی از آنها توسط شورای نگهبان نیز مورد توجه قرار گرفته است. ابتدا بحث انتقال بدون ارز برای واردات خودرو است که اگرچه اسم آن بدون نیاز به ارز کشور است، اما در نتیجه فشاری مضاعف به منابع ارزی کشور وارد خواهد شد و حتی اگر این هزینه ها از صرافی ها حواله شود، باز هم باعث گران تر شدن قیمت ارز می شود و به تبع آن، مجدد شاهد تورم و گرانی خواهیم بود. اما مورد دوم بحث واردات خودرو توسط افراد حقیقی است که قبلاً این موضوع در کشور جریان داشت و واردات توسط افراد حقیقی (گری مارکت) باعث می شود تا خودروهایی بدون استاندارد لازم و یا حتی دستکاری های غیراستاندارد وارد کشور شود و فساد زیادی در پی خواهد داشت که ضرر اصلی را مصرف کننده ای خواهد کرد که بی خبر خودرو را به صورت فول آپشن می خرد اما نمی داند که قسمت هایی از آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس دستکاری شده است.

موافقین طرح واردات خودرو

اما در مقابل، موافقینی قرار دارند که اگرچه ایرادات گرفته شده توسط مخالفین را می دانند، اما به این عقیده هستند که باز شدن واردات خودرو حتی به صورت محدود باعث می شود تا حباب عجیب قیمت خودرو در بازار پرحاشیه خودرویی ایران به سرعت از بین برود و با ورود خودروهای صفرکیلومتر و مدل روز، قیمت خودروهای وارداتی به شدت افت پیدا کرده و قشر بیشتری از جامعه می توانند این خودروها را خریداری کنند. بحث قیمت خودرو موضوع پیچیده ای است که تابحال چندین وزیر صمت به جنگ آن رفته و هیچ کدام نتوانستند این غول بزرگ را شکست دهند و مطمئناً با بسته بودن واردات خودرو، هیچ وزیری نمی تواند روند شدید رو به رشد قیمت خودرو را کنترل کند.

نظر شما چیست؟

با توجه به توضیحات بالا، شما می توانید نظر خود را نسبت به باز شدن یا نشدن واردات خودرو از طریق نظرسنجی زیر ثبت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری