کاخ‌موزه هنر ایران، نمایش تمام‌عیار هنر دست استادکاران ایرانی است


کاخ‌موزه هنر ایران، نمایش تمام‌عیار هنر دست استادکاران ایرانی است

تهران- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به توان و تجربه و دانش هنرمندان ایران زمین گفت: کاخ‌موزه هنر ایران، نمایش تمام‌عیار هنر دست استادکاران ایرانی است.

به‌گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث‌آریا، سیدعزت‌الله ضرغامی در بازدید از کاخ مرمر، آثار هنرمندان آیینه‌کار، معرق‌کار، میناکار ایرانی و خالقان آثاری چون گنبد مینا، نقاشی‌های دیواری، قالی‌های دستباف و اصیل و سوزن‌دوزی‌های هنرمندان را بی‌بدیل و نشان از توجه مردم ایران به هنر و بناهای تاریخی دانست و بیان کرد: کاخ موزه هنر ایران، نمایش تمام عیار هنر دست استادکاران ایرانی است.

او با اشاره به توان و تجربه و دانش هنرمندان ایران زمین با روحیه مقاومت و ظلم ستیزی گفت: تاریخ و هنر ایران با نام مردان و زنان ایران اسلامی گره خورده است و روایت‌گری تاریخ ایران، خود هنری ستودنی بوده که لازم است راهنمایان موزه‌ها و ابنیه‌های تاریخی آموزش دیده، با مطالعه در خدمت بازدیدکنندگان باشند.

وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با مدیر و راهنمایان موزه تاکیدکرد: آشنا کردن مردم با میراث افتخارآمیز و تاریخ تمدن ایران بزرگ از وظایف اولیه حاکمیت است و مدیریت خوب بنیاد مستضعفان در احیای میراث‌فرهنگی و تأسیس موزه‌های جدید، تحسین‌برانگیز است. امیدوارم نتیجه همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بنیاد مستضعفان شرایط مطلوب‌تری برای آگاهی‌بخشی و استفاده عموم از دستاوردهای هنری و تاریخی ایران فراهم کند.

اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای همکاری در حوزه مرمت و موزه‌داری

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان نیز که در این بازدید حضور داشت به توانمندی هنرمندان مرمتگر و بازسازی موزه هنر ایران اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان آماده همکاری‌های جدی در حوزه هنر مرمت و موزه‌داری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر کشور است.

او تاکید کرد: هدف از تاسیس موزه‌های جدید، نمایش هنر و تاریخ پرغرور مردم این سرزمین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند