فرماندار سبزوار: توجه به سلامت روان در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی موثر است


فرماندار سبزوار: توجه به سلامت روان در کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی موثر است

سبزوار- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: سلامت روان نقش مهمی در بهبود زندگی افراد و کاهش آسیب های اجتماعی دارد لذا توجه به این موضوع از اهمیت فراوان برخوردار است.

سید مجتبی علوی مقدم یکشنبه شب در کارگروه "اجتماعی و فرهنگی سلامت زنان و خانواده" سبزوار با اشاره به هفته سلامت روان افزود: یکی از شاخص های کیفیت زندگی موضوع سلامت روان است.

وی ادامه داد: سلامت روان توان رویارویی با خطرات، ارتباط موثر، بهره مندی از قدرت خلاقیت، احساس احترام به خود و دیگران، توان همراهی و به جا آوردن انتظارت گروه و توان ابراز محبت را در افراد افزایش می‌دهد.

فرماندار سبزوار با اشاره به مولفه های سلامت روان گفت: ارتقای نظام خانواده، مدیریت ارتباطات و اماکن مذهبی در کنار آموزش و بهره گیری از مددکاران اجتماعی و مشاوران در ارتقای سلامت روان، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی با موضوع سلامت روان برای کارکنان دستگاههای اجرایی، کارایی و کارآمدی کارمندان را نیز افزایش می‌دهد.

علوی مقدم با اشاره به نقش آفرینی بانوان در ایجاد جامعه سالم ادامه داد: با حضور چشمگیر بانوان این شهرستان در سازمانهای مردم نهاد، گام‌های موثری در توانمندسازی فرهنگی، آموزش و مهارت‌های زندگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شده است.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گزارش هواشناسی خراسان رضوی