مرسدس بنز، مجهز به یک هدبند الکترونیکی کنترل خودرو شد


مرسدس بنز، مجهز به یک هدبند الکترونیکی کنترل خودرو شد

غول خودروسازی مرسدس بنز آلمان، این بار موفق به تجهیز کردن یک مدل مرسدس بنز به فناوری کنترل خودرو شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العین، خودروی خیره کننده مرسدس بنز که Vision Avtr نام دارد مجهز به فناوری است که به شما امکان می‌دهد وظایف خاصی را فقط با فکر کردن به آن‌ها انجام دهید. در واقع تنها کاری که راننده باید انجام دهد این است که یک دستگاه کنترل ذهن بپوشد؛ هدبندی که ذهن راننده را می‌خواند.

فناوری کنترل در آن خودرو بر اساس درک بصری است، زیرا شامل یک صفحه ابزار دیجیتال است و در این مورد فرانک وایمر، تکنسین مرسدس بنز AG می‌گوید: "دستگاهی برای اتصال مغز راننده و ماشین استفاده خواهد شد. این دستگاه مانند یک هدبند است که روی سر راننده ماشین قرار می‌گیرد. با ضبط شبیه سازی مغزی، دستگاه می‌تواند فعالیت مغز را ضبط و اندازه گیری کند. هنگامی که کاربر روی نور خاصی در داشبورد تمرکز می‌کند، دستگاه می‌تواند آن را تشخیص داده و کار خاصی را انجام دهد و به جای فرمان، یک پنل کنترل مرکزی بین صندلی‌های جلو وجود دارد که به حرکت خودرو کمک می‌کند.

مرسدس بنز، مجهز به یک هدبند الکترونیکی کنترل خودرو شد

وایمر گفت: این دستگاه قلب ماشین برای کار کردن با آن است. دستگاه چرخان و قابل حرکت است، به همین ترتیب برای ترمز و توقف، دستگاه به عقب هدایت می‌شود.

وی افزود: این تجهیزات از "فیلم آواتار" الهام گرفته شده و عملکرد‌های کاربردی زیادی دارد، اما کافی است به این نکته بسنده کنم که عامل جاذبه خودرو را به سطح متفاوتی می‌رساند. وی همچنین تاکید کرد که این خودرو هم از نظر طراحی داخلی و هم از نظر عملکرد، سازگار با محیط زیست است، زیرا صندلی‌ها از مواد بازیافتی استخراج‌شده از اقیانوس‌ها ساخته شده‌اند و توضیح داد که این خودرو کاملاً با برق کار می‌کند. کسانی که می‌خواهند این ماشین را بخرند وقتی می‌دانند به این زودی وارد بازار نمی‌شود، ناامید می‌شوند به همین منظور وایمر می‌گوید که این ماشین به زودی در بازار نخواهد بود، اما مطمئناً به ما نشان داد که آینده حمل و نقل چگونه خواهد بود.

بیشتربخوانید

تصاویر جاسوسی از خودروی مرسدس با نام احتمالی AMG GLC 43

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی