فعالیت هایی که کانون امام علی(ع) را قطب فرهنگی آشخانه کرده است


فعالیت هایی که  کانون امام علی(ع) را قطب فرهنگی آشخانه کرده است

کانون مسجد امام علی(ع) با ارایه تسهیلات اشتغال‌زایی، کارگشایی، فراهم کردن جهیزیه نیازمندان و برگزاری نشست ها و برنامه های بصیرتی و معرفت زایی به عنوان قطب فرهنگی شهرستان آشخانه شناخته شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد مهمترین مکان مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن هستند و به عنوان یکی از قطب های مطرح در مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم محسوب می شوند و جوانان می توانند در این کانون ها فعالیت و با سبک زندگی اسلامی آشنا شوند و از محرومین و اقشار مستضعف جامعه حمایت کنند. یکی از این کانون های فرهنگی هنری مساجد،کانون فرهنگی هنری مسجد امام علی(ع) شهرستان آشخانه استان خراسان شمالی است که توانسته با کمک های مومنانه و فعالیت های فرهنگی هنری به عنوان قطب فرهنگی این شهرستان شناخته شود.

«رضا برومند»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های فرهنگی، مذهبی و رزمایش مواسات در کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) شهرستان آشخانه استان خراسان شمالی گفت: در ایام شیوع بیماری کرونا که بسیاری از افراد محله با مشکل معیشت مواجه شدند، با همکاری فعالان جهادی مسجد و بهره‌گیری از نذورات خیرین، با تعدادی از نانوایی های محله هماهنگی شد تا نان رایگان در اختیار مردم محله قرار گیرد ، همچنین بسته‌های معیشتی شامل مواد غذایی، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده به خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا اهدا شد تا قسمتی از مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام علی(ع) شهرستان آشخانه استان خراسان شمالی بیان کرد: همچنین افرادی که در این شرایط کسب‌ و کارشان را از دست دادند،به همت کانون و مسجد مورد حمایت قرار گرفتند و بسیاری از نو عروسانی که با مشکل تهیه جهیزیه مواجه شدند، تحت پوشش مرکز خیریه کانون قرار گرفتند، به طوری که برای تعداد ۱۰ جوان در شرف ازدواج جهیزیه فراهم کردیم.

وی ادامه داد: همچنین تسهیلات اشتغال‌زایی، کارگشایی و کار در منزل، توزیع بسته های معیشتی به صورت ماهیانه به 64 خانواده تحت پوشش انجام شده است و در مناسبت های مختلف محرم،صفر، رمضان و اعیاد مذهبی غذای گرم میان اقشار کم برخوردار تهیه و پخش شده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام علی(ع) آشخانه با اشاره به دیگر کمک های مومنانه این کانون گفت: اهدای کارت‌های هدیه یک‌میلیون ریالی به نیازمندان محله، ذبح چندین راس گوسفند و توزیع گوشت آن بین محرومین،تهیه و اهدای کمک‌ هزینه تحصیلی و کتاب دانش آموزان نیازمندان، تهیه هزینه درمان و یا معرفی به مراکز حمایتی و درمانی،بخش دیگری از خدمات این کانون است.

وی به فعالیت های فرهنگی و مذهبی این کانون هم اشاره و اظهار کرد: کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و بصیرت افزایی برای زوج‌های جوان، برگزاری نشست تخصصی و بصیرتی با برخی از نخبگان دانش‌آموزی پسر و دختر در مسجد، کارگاه آموزشی خانواده انقلابی، آیین همسرداری سبک زندگی اسلامی، الگوبرداری از زندگی حضرت زینب کبری(س) بخشی از فعالیتهای این کانون در زمینه فرهنگی و مذهبی است.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد امام علی(ع) برگزاری دوره مطالعاتی شهید مطهری برای نوجوانان وجوانان را بخشی از فعالیت های این کانون نام برد و گفت: تهیه کلیپ دو دقیقه ای در فضای مجازی با موضوعات اخلاق و احکام مهدوی، پخش مستقیم ویژه برنامه های مناسبتی مسجد از اینستاگرام و آپارات با حضور کارشناسان مذهبی و امام جمعه بخشی از فعالیت های فرهنگی این کانون است.

وی افزود: در شرایط بحران کرونا که فعالیت های مساجد کمرنگ شده بود، سعی کردیم با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و اختصاص فضایی از مسجد برای استودیوی پخش زنده، اقدام به برگزاری مراسم های مذهبی کنیم و از کارشناسان و کارآفرینان و نخبگان علمی و فرهنگی برای اجرای برنامه دعوت کنیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا