ترویج فرهنگ کتاب خوانی با اجرای طرح «من و کتاب» در کانون «دوستان آسمانی»


ترویج فرهنگ کتاب خوانی با اجرای طرح «من و کتاب» در کانون «دوستان آسمانی»

گواهیان گفت: طرح «من و کتاب» به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» به اجرا در آمده است.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: اگرچه آمارها از پایین بودن سرانه مطالعه خبر می دهند اما با فرهنگ سازی آن هم برای قشر کودک و نوجوان می توان زمینه افزایش این سرانه را مهیا کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» افزود: معرفی کتاب های مفید نه تنها در مسیر رشد و تعالی جامعه موثر است بلکه می تواند یک انسان را در دوران جوانی به مرحله بلوغ فکری رهنمون کند.

وی با تاکید بر اینکه نهادهای فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، عنوان کرد: آنچه نباید از آن غافل بود توجه به فرهنگ جامعه است که در این میان نهادهای فرهنگی به ویژه مساجد نقش گسترده ای را بر عهده دارند.

گواهیان با اشاره به اینکه در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» ترویج فرهنگ مطالعه در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: این مهم با برگزاری طرح های مختلف از جمله برپایی نمایشگاه های کتاب، راه اندازی کافه کتاب، برگزاری مسابقات کتاب خوانی و... در این کانون انجام می شود.

وی ادامه داد: این کانون فرهنگی و هنری با برخورداری از یک کتابخانه مجهز با هزاران عنوان کتاب جدید و خواندنی، زمینه فرهنگ سازی امر کتاب و کتاب خوانی را بر عهده گرفته است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» از دیگر فعالیت های این کانون را اجرای طرح «من و کتاب» عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور معرفی کتاب های مفید به بچه های مسجد به اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: در راستای این طرح، کتاب های جدید و مفید ویژه بچه های مسجد به صورت نوشتاری یا کلیپ های تصویری به مخاطبان معرفی می شود.

گواهیان در پایان گفت: طرح «من وکتاب» به همت بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری در فضای مجازی به اجرا در می آید.

پایان پیام/691

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط