13 آبان نماد و نشانه استکبارستیزی ملت ایران است


13 آبان نماد و نشانه استکبارستیزی ملت ایران است

همدان_ایرنا: فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت که حوادث خونین «13 آبان» نشانه و نماد استکبار ستیزی ملت ایران است که هیچگاه سلطه بیگانگان را نمی‌پذیرد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ "علی مختاری" روز پنج‌شنبه در آیین بزرگداشت ۱۳ آبان نهاوند، افزود: روز دانش‌آموز و شهادت حسین فهمیده به‌عنوان نمونه برجسته تراز تربیت دانش‌آموزان ایران اسلامی است که باید از این ایام برای ترویج فرهنگ ایثار در میان نسل جوان، نوجوان و آینده‌سازان کشور بهره‌ ببریم.

وی با بیان این‌که یوم‌الله ۱۳ آبان نمایان‌گر فرو ریختن هیمنه پوشالی استکبار جهانی و نماد قدرت انقلاب و جوانان این مرز و بوم است، افزود: حوادث خونین ۱۳ آبان نشان داد که مردم و جوانان این کشور به هیچ عنوان حاضر نیستند بیگانگان در امور داخلی کشورشان دخالت کرده و بر آن‌ها سلطه داشته باشند.

سرهنگ مختاری تصریح کرد: این روز برای همیشه در تاریخ ماندگار است و چراغ راهی است برای تمام ملت‌های آزاده و آزاداندیشی که زیر یوغ استکبار رفتن را بر نمی‌تابند و عزت و استقلال را شاکله اصلی جامعه خود می‌دانند.

به گزارش ایرنا، آیین های بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان امروز و به صورت همزمان در دیگر شهرستان های استان همدان نیز برگزار شد.

۱۳ آبان یادآور سه حادثه مهم تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام است که وجه اشتراک این سه حادثه مهم، استکبارستیزی و مقاومت است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدارس همدان به علت ریزش برف تعطیل شد