سه محموله مرغ زنده در بیجار توقیف شد


سه محموله مرغ زنده در بیجار توقیف شد

سنندج- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی بیجار گفت: سه دستگاه کامیون حامل مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی شب گذشته در این شهرستان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی توقیف شد.

هادی اسکندری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها حامل بیش سه هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده به وزن ۱۱ تُن و به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بودند که از یکی از مرغداری‌های فاقد مجوز حمل بهداشتی بیجار با هدف سودجویی بارگیری شده بود.

وی اضافه کرد: پس از انعکاس موضوع به مقامات قضایی، خودروهای حمل توقیف شده و محموله های مرغ نیز برای کشتار و عرضه با قیمت مصوب دولتی به کشتارگاه بیجار ارسال شدند.

سه محموله مرغ زنده در بیجار توقیف شد


رییس شبکه دامپزشکی بیجار همچنین از پلمپ یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان خبر داد و گفت: در بازدیدهای مستمر اکیپ های نظارت بر بهداشت عمومی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و در راستای جلوگیری از تخلفات بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان، یک واحد عرضه فرآورده های خام دامی پلمپ شد.

اسکندری افزود: در بازدیدهای صورت گرفته از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی توسط بازرسان بهداشتی این شبکه، یک واحد عرضه فرآورده خام دامی به علت عرضه مرغ تاریخ مصرف گذشته و تخلفات بهداشتی و عدم توجه به تذکرات داده شده در زمینه رعایت اصول بهداشتی پلمپ و پرونده واحد به منظور رسیدگی های بیشتر به مراجع قضایی ارسال شد.

وی تاکید کرد: واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی بیجار، مسئولیت نظارت بر عرضه‌ بهداشتی فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارد و عموم مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی، مراتب را از طریق تلفن ۳۸۲۲۳۹۹۱ و یا تلفن گویای ۱۵۱۲ گزارش نمایند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راەاندازی کاخ موزه فرهنگ و مفاخر ایران زمین در سنندج