آمار تصادفات جاده‌ای آذربایجان شرقی نگران کننده است


آمار تصادفات جاده‌ای آذربایجان شرقی نگران کننده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در هشت ماه سال جاری آمار تصادفات جاده‌ای در این استان نگران کننده بوده و 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال 99 افزایش یافته است؛ درحالیکه آمار تصادفات جاده‌ای استان در سال گذشته نسبت به سال 98 حدود 15 درصد کاهشی بوده و از نظر کاهش آمار تصادفات در رتبه ششم کشوری قرار داشتیم.

اورجعلی علیزاده روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: بر اساس آمار کارشناسان در بروز تصادفات جاده‌ای ۱۵ درصد جاده، ۱۵ درصد وسیله نقلیه و ۷۰ درصد عامل انسانی نقش دارند.

وی ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل جاده‌ای، گفت: ۲۶ آذر تا اول دی، به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری نامگذاری شده تا از راهداران که در طول محورهای مواصلاتی و جاده‌ها تلاش کرده تا خللی در تردد ایجاد نشود، قدرردانی به عمل آید.

وی ایمن سازی، خط کشی، تعمیر و مرمت پل ها و تابلوها، حفظ و حراست از حریم راه ها و اجرای عملیات راهداری زمستانی از جمله فعالیت های حوزه راهداری و نگهداری شبکه راه‌های استان اعلام کرد و گفت: ۴۰۰ دستگاه ملکی و ۲۰۰ دستگاه بخش خصوصی به صورت اجاره ای در اجرای طرح های راهداری با این اداره کل همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: در مجموع شبکه راه‌های استان ۱۴ هزار کیلومتر بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی با بیان این‌که شبکه راه‌های روستایی استان ۱۰ هزار کیلومتر است، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۷۵۴ سکنه روستاها از این شبکه استفاده می کنند که از این میزان ۶ هزار کیلومتر آسفالت شده و مابقی نیز در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی اجاره پروژه‌های بهسازی و توسعه راه‌های روستایی را از جمله پروژه های اولویت دار این اداره کل عنوان کرد و گفت: ۷۶۷ پروژه در حوزه توسعه، بهسازی و آسفالت دار کردن راه های روستایی استان تعریف شده بود که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر از این طرح ها اجرا و آسفالت شده و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت نیز باقی مانده که تا سال آینده خبرهای خوشی در این ارتباط دریافت خواهیم کرد.

علیزاده افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸۵ شرکت حمل و نقل در استان، گفت: این شرکت ها حدود ۹ انجمن در این ارتباط تشکیل دادند که بیش از ۴۵ هزار راننده دارای مجوز در استان فعالیت دارند.

علیزاده متذکر شد: طی هشت ماهه سال جاری، ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون و هفت هزار دستگاه وانت بار از این استان به سایر نقاط کشور کالا جابه‌جا کردند؛ همچنین در حوزه حمل و نقل مسافر نیز ۱۲۰ شرکت با ۶۹۳ دستگاه اتوبوس در سطح استان فعالیت می‌کنند که تا کنون دو میلیون و ۲۰۷ مسافر در داخل و خارج استان جابجا شده‌اند.

وی با اشاره به جابه‌جایی۱۴ میلیون تن بار در سطح آذربایجان شرقی گفت: در بحث حمل کالاهای اساسی و نهادهای دامی با مشکلاتی مواجه بودیم که خوشبختانه امروزه این مشکل مرتفع شده است؛ به طوری‌که هشت میلیون تن از کالاهای جابه‌جایی شده مربوط به کالاهای اساسی و نهاده های دامی بوده که با بیش از ۳۸ هزار دستگاه کامیون از بنادر جنوبی کشور به استان حمل شده است.

علیزاده در خصوص بحث مدیریت ترافیک در جاده‌های استان نیز گفت: در راستای مدیریت ترافیک و منظور هوشمند سازی ۸۸ دستگاه دوربین ترددشمار آنلاین و ۱۰۰ سامانه کنترل سرعت در جاده های مختلف نصب شده و ۵۸ دستگاه کنترل سرعت سیار نیز وجود دارد که سرعت را فاصله بین دو دوربین ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳۴ مجتمع جدید رفاهی در جاده‌های استان در حال ساخت است، تصریح کرد: درحال حاضر ۴۱ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده های استان به مسافران و رانندگان خدمات ارایه می کنند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...