امام جمعه مشهد :دشمن از شدت استیصال به دروغگویی پناه برده است


امام جمعه مشهد :دشمن از شدت استیصال به دروغگویی پناه برده است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت:دشمن در تهاجم سیاسی، نظامی خود به جمهوری اسلامی ایران با شکست رو به رو شده و از شدت سرخوردگی و نیز برای تضعیف امید و ایمان مردم به دروغگویی پناه برده است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی ایراد شد افزود:در طول تاریخ اسلام، دشمنان دین خدا به رویارویی با پیامبر اسلام (ص) و خاندان بزرگوار ایشان روی آوردند و اکنون نیز بر اساس همین رویکرد با نظام جمهوری اسلامی ایران که در راس آن یک مرجع تقلید قرار دارد برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی افراد که منافع اقتصادی و سیاسی آنها در این نظام به خطر افتاده است با دشمن هم سو شده و از درون کشور همچون پیاده نظام دشمن به دنبال تضعیف نظام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: با شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمن دست از توطئه خود برنداشت و در جریان دفاع مقدس و عرصه سیاست با شکست رو به رو شد و اکنون با به کارگیری آخرین حربه خود در جبهه اقتصاد و تحریم با ما به مبارزه پرداخته است و بر همین اساس رهبر انقلاب دولت و مجلس شورای اسلامی را موظف به خنثی سازی اثر تحریم های دشمن کردند که به زودی دشمن در این عرصه نیز شکست خواهد خورد.

علم الهدی با اشاره به راهبرد دشمن برای جلوگیری از شکست خود گفت: آنها می‌خواهند امید و ایمان مردم ما را از بین ببرند و به همین دلیل در عرصه رسانه به دنبال قطع امید مردم از نظام هستند که اگر امید از میان برود خنثی سازی تحریم ها هم جواب نمی‌دهد همچنین دشمن، ایمان مردم را هم در عرصه رسانه هدف خود قرار داده است.

وی ادامه داد: دشمن برای از بین بردن امید، به تحریف واقعیت ها پناه برده است و حتی برای موجه نشان دادن دروغهای خود سندسازی هم می‌کند تا آنها را واقعی نشان دهد و این نشان از استیصال دشمن است.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: از سوی دیگر برخی افراد جوان و نوجوان بدون بررسی، مطالب دشمن را باور کرده و این دروغها را به عنوان خبرهای جدید و نو منتشر می‌کنند و گاهی هم دستهای جریانهای منفعت طلب اقتصادی و سیاسی نیز در این مسیر دیده می شود.

علم الهدی افزود: مسوولان امنیتی و انتظامی باید جلوی این فضای رهای مجازی و رسانه ای را بگیرند و ما نباید این گونه فضای باز را در اختیار دشمن برای مقابله با نظام قرار دهیم.

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز مشهد که با موضوع تقوای عملی ایراد شد گفت: افرادی که در مدیریت نظام، مسوولیت دارند در محضر خدا نسبت به کیفیت برخورد و مبارزه با حرام‌های اجتماعی بازخواست می‌شوند زیرا این افراد تنها موظف به انجام واجبات فردی خود نیستند بلکه در مسایل اجتماعی تحت نظر خود هم مسوولند.

امام جمعه مشهد گفت: در راس این نظام یک مرجع تقلید وجود دارد و اگر فتوا در مورد حرمت مساله ای بیان می‌کند دستگاه‌های مسوول موظف به جلوگیری از حرمت ها هستند.

علم الهدی افزود: اگر فرد مسوول همه کارهای فردی خود را به خوبی انجام دهد ولی تقوای عملی در برخورد با اعمال حرام نداشته باشد مورد پذیرش درگاه الهی نخواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری