5 بهترین رستوران اسکندر کباب در استانبول


اسکندر کباب یکی از محبوب ترین غذاهای گوشتی ترکیه است که معمولاً در مناطق شمال غربی این کشور میل می شود. قدمت آن به اوایل قرن نوزدهم برمی‌گردد و به نام خالق اصلی آن اسکندر افندی نامگذاری شده است.

اسکندر کباب یکی از محبوب ترین غذاهای گوشتی ترکیه است که معمولاً در مناطق شمال غربی این کشور میل می شود. قدمت آن به اوایل قرن نوزدهم برمی‌گردد و به نام خالق اصلی آن اسکندر افندی نامگذاری شده است. همچنین در مناطق دیگر ترکیه با نام «بورسا کباب» که به زادگاه اسکندر افندی اطلاق می‌شود، شناخته می‌شود(خاستگاه اسکندر کباب: شهر بورسا است).شما می توانید در تور استانبول در محله کادیکوی اسکندر کباب را از یکی از شعبه های اسکندر افندی میل کنید.

دو طرف استانبول را به خودتان بچشید . قبل از اینکه به سمت آسیا حرکت کنید و خیابان های پر جنب و جوش کادیکوی را کاوش کنید، در یک صبحانه در بازار اروپا در قلب شهر تاریخی قدیمی لذت ببرید. شما 10 توقف مختلف در طول پیاده روی خود با نمونه های مختلف در هر کدام خواهید داشت – به اندازه ای که شکم خود را با طعم های فوق العاده ترکی پر کنید!

غذاهای خانگی و غذاهای خیابان و کباب سنتی ،از طعم دو قاره لذت ببرید صحنه مواد غذایی استانبول و یک نگاه اجمالی از فرهنگ ترکی و زندگی روزمره را با ما به تجربه کنید.

برخی از رستورانها دارای وب سایت می باشند و شما می توانید غذا را اینترنتی سفارش دهید تیم سئو ما برخی از این سایت های رستوران ها را به شما هنگام رزرو تور لحظه آخری استانبول پیشنهاد می دهد

اسکندر کباب از همان کباب گردان درست می شود، اما در حالی که دونر کباب معمولاً به عنوان فست فود (ساندویچ یا بسته بندی) شناخته می شود، کباب اسکندر در بشقاب سرو می شود و غذای اصلی است.

بورسا به دلیل کوه اولوداگ و آویشن وحشی که در این کوه ها رشد می کند، مشهور است. اسکندر کباب را باید با تغذیه بره از این آویشن مخصوص درست کرد.

" Kebapci Iskender "

توسط خانواده اسکندر اوغلو (خانواده اسکندر افندی، خالق اسکندر کباب) علامت تجاری است که هنوز رستوران را در بورسا اداره می کنند. این خانواده رستوران هایی در استانبول دارند که کباب های خوشمزه سرو می کنند.

اسکندر کباب چیست؟

این کباب خاص با لایه‌بندی گوشت دونر خوشمزه (گوشت بره بریده شده نازک) که با سس گوجه‌فرنگی روی نان مخلوط شده و به طور سخاوتمندانه با کره ذوب شده و ماست پر می‌شود، درست می‌شود. این کباب با دونر کباب کلاسیک متفاوت است.

اسکندر کباب در بشقاب سرو می شود، ابتدا نان پیده ورقه شده روی بشقاب می ریزد، سپس چند لایه کباب ورقه ای نازک و در آخر سس گوجه فرنگی. کنارش با ماست سرو می شود و معمولاً کره آب شده را روی میز می ریزند.

5 بهترین رستوران اسکندر کباب در استانبول

این یکی از انواع کباب مورد علاقه مردم محلی و گردشگران تور آنتالیا نیز است که در رستوران های آنتالیا از آن لذت می برند و به راحتی مورد علاقه بازدیدکنندگان ترکیه نیز می شود.

بهترین رستوران ها برای خوردن اسکندر کباب در استانبول:

اسکندر کباب سی | Kebapçı İskender

انواع مختلفی از دونر کباب وجود دارد، اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند: کیفیت گوشت قرمز. اسکندر کباب فرقی نمی کند - فقط به گوشت گاو و بره با کیفیت بالا و پختن روی زغال چوب نیاز دارد تا به آن مرغوبیت خاصی برسد که این غذا به آن معروف شده است. این همان کاری است که Kebabci Iskender از سال 1867 به درستی انجام می دهد.در تور غذایی طعم دو قاره ، مهمانان ما اغلب به این موضوع اشاره می کنند که یکی از رستوران های مورد علاقه آنها اسکندر کباب سی است.

2. کباب بورسا گاراج

بورسا گاراج در حال حاضر در بین مردم محلی بورسا بسیار محبوب است و همان اسکندر کباب خوشمزه را در شعبه استانبول و آنتالیا خود سرو می کنند. همچنین می توانید انواع دونر کباب را در این رستوران سفارش دهید. طعم ترشی خیارشان را فراموش نکنید.

3. بورسا کباب سی | Bursa Kebapçısı

بورسا کباب سی که در تکسیم واقع شده است، مکانی کوچک و تزئین شده است که اسکندر کباب خوشمزه را با گوشت کره ای خود سرو می کند. منو شامل همه کباب های ترکی مورد علاقه شما نیز می باشد، بنابراین مطمئناً چیزی برای همه پیدا خواهید کرد.

4. کباب کسبیم اتانه | Kasabım Ethane

کباب کسبیم اتانه رستوران کباب معمولی شما نیست. در این رستوران استیک، کتلت گوشت گاو، تی بون، گوشت دودی، تنوری بره و همچنین اسکندر کباب خوشمزه سرو می شود.گوشت اسکندر کباب را که از فیله درست می کنند و روی نان پیده مخصوص سرو می کنند، نرم و آبدار است. سس گوجه فرنگی تازه با ماست طعم آن را بهتر می کند!

5. رستوران کاندیلی بورسا

آیا فکر می کنید یک منظره فوق العاده از تنگه بسفر طعم کباب اسکندر را بهتر می کند؟ بعضی ها می گویند بله! رستوران کندیلی بورسا یکی از بهترین اسکندر کباب های استانبول را دارد و منظره بی نظیری را نیز ارائه می دهد.

5 بهترین رستوران اسکندر کباب در استانبول

سخنان پایانی

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، حتما غذای لذیذ اسکندر کباب را از دست ندهید. این یکی از محبوب ترین غذاهای ترکیه است که در بسیاری از رستوران های شهر یافت می شود.برای لذت کامل از این غذای خوشمزه، توصیه می‌کنیم به تور گلبرگ سیر بپیوندید تا فرصتی برای چشیدن آن داشته باشید و در عین حال درباره منشأ آن از راهنمای محلی خود بدانید!

گلبرگ سیر کارگزار تور سریلانکا نیز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...