وقتی حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به سود فوتبال ایران می شود !


وقتی حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به سود فوتبال ایران می شود !

هادی طباطبایی پیشکسوت آبی های پایتخت معتقد است که حذف استقلال و پرسپولیس به نفع فوتبال ایران است، چرا که دانش ما را به مشکلات بیش تر می کند. نوشته وقتی حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به سود فوتبال ایران می شود !...

وقتی حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به سود فوتبال ایران می شود !

هادی طباطبایی : حذف استقلال و پرسپولیس به نفع فوتبالمان است
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 | 22:20
وقتی حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به سود فوتبال ایران می شود !

هادی طباطبایی پیشکسوت آبی های پایتخت معتقد است که حذف استقلال و پرسپولیس به نفع فوتبال ایران است، چرا که دانش ما را به مشکلات بیش تر می کند.

وقتی حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا به سود فوتبال ایران می شود !

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بازیکن اسبق تیم استقلال گفت که اتفاقات مربوط به عدم صدور مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس نه تنها به ضرر این دو باشگاه نیست بلکه باید آن را به فال نیک گرفت.

هادی طباطبایی درباره دیدار تیم های فرهاد مجیدی و جواد نکونام و اتفاقات حاشیه ای مربوط به ابطال احتمالی مجوز آسیایی باشگاه استقلال حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

استقلال پس از چند ماه که در فینال حذفی به فولاد باخت دوباره به این تیم رسید. نظرتان درباره این رویارویی دوباره چیست؟

دیدار تیم‌های ریشه‌دار و قدرتمند همیشه جذاب و دیدنی بوده. این مسابقه را می توان از جنبه های مختلف ارزیابی کرد. از بُعد فنی قطعاً دو تیم می خواهند توانایی هایشان را به رخ بکشند و از بعد امتیازی هر یک به دنبال بهتر کردن شرایطشان در جدول رده‌بندی خواهند بود. برخی اوقات در این قبیل مسابقات نیز یکسری اتفاقات در ارتباط با مربیان رخ می‌دهد که این از همان بازی هاست.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

شاید حساسیت بیشتر دیدار فولاد و استقلال از این نظر باشد که هر دو سرمربی می‌خواهند قدرت خودشان را به رخ یکدیگر بکشند و به همین خاطر حساسیت و رقابت در این بازی شدیدتر می شود.

شرایط کلی این دو تیم در طول رقابت های اخیر را چطور ارزیابی کرده اید؟

به طور کلی تیم های حاضر در لیگ امسال مشخص کرده اند بیشتر از اینکه به فکر گلزنی باشند دنبال گل نخوردن هستند و همین مسئله باعث شده اکثر کارشناسان در رابطه با فراموش شدن فوتبال زیبا، انتقاد کنند. البته این به خودی خود اتفاق خوبی است که فوتبال ایران توانسته به نقطه ای برسد که دفاع کردن را یاد بگیرد. ما در سال‌های گذشته همیشه این ایراد را به تیم‌هایمان می گرفتیم که در فاز دفاعی خوب عمل نمی‌کردند. اما حالا شرایط متفاوت شده و یک قدم به جلو برداشته ایم و چون فوتبال ایرانی ذاتاً تهاجمی است می‌توان با تقویت قوای دفاعی در بازیکنان، باشگاه ها را به سمت گام دوم و فوتبال هجومی هم سوق داد. در فوتبال روز دنیا کشورهایی در سطح باشگاهی و ملی موفق هستند که بتوانند این توازن و تعادل را در فوتبال شان برقرار بکنند.

به نظر شما کدام تیم در این مسابقه برنده خواهد بود؟ فولاد یا استقلال؟

این بازی خاص برای هر دو تیم و مربیان شان باعث خواهد شد هر دو طرف محتاط تر بازی کنند. هرچند که استقلال در سه هفته اخیر به ویژه مقابل پیکان و البته شهرخودرو که حریفانی نسبتاً ضعیف تر بودند متفاوت تر نشان داد. ولی با این حال این مسابقه جنگ فرصت هاست و هر تیمی بتواند از موقعیتهایش بهتر استفاده کند برنده خواهد بود.

موضوع عدم صدور مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس را چطور تحلیل می‌کنید؟

متاسفانه با اینکه بیش از دو دهه است که فوتبال آسیا به سمت حرفه‌ای شدن گام برداشته ولی ما باز هم در همان مشکلات اولیه مانده ایم. اگر در طول این دو دهه هر سال یک آیتم را هم درست می کردیم امروز به این وضعیت دچار نمی‌شدیم. متاسفانه مدیرانی که در رأس بودند همواره با رایزنی و کدخدامنشی سعی کردند این مشکلات را با مُسَکِن موقتاً برطرف کرده و فقط جلو بروند ولی AFC با کسی شوخی ندارد و مشخص بود که بالاخره جایی این اتفاق می‌افتد.

این اتفاق و حذف احتمالی پرسپولیس و استقلال چه لطمه‌ای به فوتبال ایران می‌زند؟

قطعاً این اتفاق به ضرر استقلال و پرسپولیس نیست بلکه به نفع ماست. چون بالاخره ما میفهمیم که در فوتبال روز دنیا نمی‌توان تیمداری کرد بلکه باید باشگاهداری کرد. اثرات منفی این موضوع هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ مالی روی هر دو باشگاه ایجاد خواهد شد.

چطور؟

هر ساله بازیکنان جدیدی به این دو تیم می‌روند و با حضور در چنین تورنمنت های بین المللی کیفیت فوتبال شان را بالا می برند و در نهایت وقتی به تیم ملی برسند شرایط بهتری را از خود نشان می‌دهند. چون فوتبالیست های ایرانی پایه و آکادمی قوی ندارند. آنها یک مرتبه به تیم بزرگسالان می آیند و می خواهند در سطح اول فوتبال بازی کنند و با نداشتن چنین تجربیاتی بیش از هر چیز به فوتبال ایران لطمه وارد می شود. متاسفانه همه چیز فوتبال مان درهم ریخته و آشفته است.

پست را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل