رزمایش سپاه خنثی‌ساز راهبرد امریکا در مذاکرات هسته‌ای


رزمایش سپاه خنثی‌ساز راهبرد امریکا در مذاکرات هسته‌ای

رزمایش پیامبر اعظم (ص) 17 که از روز دوشنبه هفته گذشته به مدت 5 روز در حوزه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان آغاز شد و آخرین مرحله آن با پرتاب موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه در روز جمعه به پایان رسید، عملا تقویت دیپلماسی از طریق میدان در مرحله اول و در مرحله دوم نیز پاسخی که زیاده روی چندین ساله رژیم‌صهیونیستی بود.

رزمایش سپاه خنثی‌ساز راهبرد امریکا در مذاکرات هسته‌ای

به گزارش «راهبرد معاصر»، بررسی آرشیو رسانه‌های مختلف نشان می‌دهد که رژیم‌صهیونیستی و آمریکا نزدیک به سه‌دهه است که جمهوری اسلامی ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کنند. در واقع راهبرد ایران‌هراسی و نشان‌دادن ایران بعنوان یک کشور «تعهدگریز» و «متخاصم در جامعه بین‌المللی» سال‌هاست توسط رژیم‌صهیونستی بصورت شبانه‌روزی دنبال می‌شود. صهیونیست‌ها بدنبال به‌حاشیه راندن ایران و در نتیجه اجماع‌سازی علیه نظامی می‌باشند. با نگاهی به رفتار رژیم‌صهیونیستی بنظر می‌رسد استراتژی ایجاد رعب و وحشت در اذهان مقامات رژیم‌صهیونیستی بعنوان یک راهبرد اساسی برای پیشبرد سیاست‌های خود است.

چند روز پیش بنی‌گانتز وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی گفته دولت بایدن را مطلع کرده است که به ارتش اسرائیل دستور داده تا برای حمله به ایران آماده شود. گانتز اواخر مهرماه هم از افزایش بودجه ارتش برای آمادگی حمله به ایران خبر داده بود. از این رو می‌توان تهدیدات اخیر رژیم‌صهیونیستی را با توجه به راهبرد مورد اشاره چنین ارزیابی نمود:

الف: ایالات‌متحده‌آمریکا بخصوص دولت بایدن در وضعیت کنونی، نسبت به جمهوری اسلامی بشدت در وضعیت «فقر راهبردی» قرار دارند. بنحوی که آنها همه کارت بازی خود را در قبال ایران رو کردند. بنابراین دولت بایدن با چراغ سبز به تهدیدات رژیم‌صهیونیستی به دنبال «معتبرسازی تهدیدات» اسرائیلی‌ها در حال حاضر می‌باشند بطوری که در محاسبات مقامات و مردم ایران تغییری ایجاد کنند. بدیهی است که هدف آنها جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران است. تضمین اینکار نیز برایشان در وین است. آنها با کنار هم گذاشتن تهدید و مذاکره، بدنبال بازگشت صوری آمریکا به برجام و در نتیجه اجرای یک طرفه توافق‌نامه هسته‌ای‌اند.

ب: رویکرد قابل تقدیر تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان، تاکنون اجازه مانور آمریکا در مذاکرات نداده است و آمریکا را بعنوان یک کشور «تعهدگریز» بخوبی برای جامعه بین‌المللی تبیین کرده است. بطوری که بحث تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان بعنوان موضوع اصلی در گفتگوهاست و ایالات متحده برای بازگشت به برجام چاره‌ای جز برداشتن تحریم‌ها ندارد. یعنی دولت بایدن بین تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران و ایران هسته‌ای یکی را باید انتخاب کند و عملا تهدیدات صهیونیست‌ها هیچ ارزش و اهمیتی ندارد.

ج: رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ که از روز دوشنبه هفته گذشته به مدت ۵ روز در حوزه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان آغاز شد و آخرین مرحله آن با پرتاب موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه در روز جمعه به پایان رسید، عملا تقویت دیپلماسی از طریق میدان در مرحله اول و در مرحله دوم نیز پاسخی که زیاده روی چندین ساله رژیم‌صهیونیستی بود با این مضمون که جمهوری اسلامی ایران بسیار قدرتمندتر ازآن چیزی که صهیونیست‌ها تصور می‌کنند. رزمایش پیامبر اعظم(ص) 17 نشان داد که حتی تهدید ایران توسط رژیم منحصوص نیز برای آنها سم مهلک است. امنیت کشور خط قرمز نیروهای مسلح است و در این زمینه حتی ثانیه‌ای کوتاه نخواهند آمد. همچنین یادآوری سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی برای مقامات رژیم‌صهیونیستی که حریم جمهوری اسلامی ایران را نقض کرده بود، نشان دهنده جدیت ایران در تامین امنیت خود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند