گلزار شهدای قیام 10 دی ورامین گلباران شد


گلزار شهدای قیام 10 دی ورامین گلباران شد

تهران-ایرنا- همزمان با سالروز قیام خونین 10 دی 57 ورامین ، گلزار شهدای این قیام با حضور مردم و مسوولان شهرستان گلباران شد.

به گزارش ایرنا، مردم خداجو و ولایت مدار شهرستان ورامین پس از اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه، با حضور در بقعه شاه حسین ، محل دفن شهیدان حسن کریمی و محمدحسن شیرازی دو نفر از شهدای قیام خونین ۱۰ دی ۵۷ ورامین ، را گلباران کرده و با گلاب شستشو دادند.
پیکر شهید مسعود میرزایی دیگر شهید این قیام در صحن امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد ورامین به خاک سپرده شده است.

گلزار شهدای قیام 10 دی ورامین گلباران شد


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت : مردم ورامین از قیام خونین ۱۵ خرداد تا دهم دیماه سال ۵۷ همواره در صف نخست مقابله با رژیم ستم شاهی قرار داشتند و در این مسیر، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردند ولی هیچگاه دست از آرمان‌های خود بر نداشتند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: مردم ورامین حمایت از انقلاب، ولایت و مرجعیت شیعه را با خون خود به اثبات رساندند و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ و ۱۰ دی‌ماه ۵۷، نشانه‌های همواره جاوید و زنده ایستادگی مردم ورامین برسر آرمان‌های انقلاب هستند.
وی با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دیماه گفت: نهم و دهم دیماه یاد آور حماسه هایی عظیم در دفاع از ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرجعیت شیعه است ، چرا که در دهم دیماه سال ۵۷ با تقدیم جان جوانان خویش و در نهم دیماه سال ۸۸ با کفن پوش شدن و حرکت به سمت تهران ، ولایت مداری خویش را ثابت کردند و قطعا هر جا که نظام به وجود مردم نیاز دارد، مردم ورامین در صف نخست قرار دارند.
وی تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار ورامین در حماسه ۹ دی ۸۸ ثابت کردند که همچون پدران خود در ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن پوش آماده فدای جان خود در راه اسلام هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
محمودی افزود: شهدای ده دی ورامین، از قهرمانان حق‌جو و دین‌مدار ایران اسلامی هستند که غریبانه شهید و به خاک سپرده شدند، بدون آن که کسی حق شرکت در مراسم آنان داشته باشد ولی این مظلومیت ، زمینه سقوط رژیم ستم‌شاهی را فراهم کرد.
در قیام دهم دیماه سال ۵۷ مردم ورامین محمد حسین شیرازی، حسن کریمی، مسعود میرزایی و ابوالفتح گلعباسی که در راهپیمایی اعتراضی مردم حضور داشتند ، مورد اصابت گلوله های نیروهای ستم شاهی قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا