طرح «کتابخانه خدا» برای جذب نسل جوان به مسجد اجرا می‌شود


طرح «کتابخانه خدا» برای جذب نسل جوان به مسجد اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام میرشاه‌ولد با اشاره به برنامه‌های مسجد جامع المهدی(عج) برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، گفت: اجرای طرح کتابخانه خدا، ارائه خدمات علمی ‌آموزشی و اشتغال‌زایی ازجمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام «سید محمدحسین میرشاه ولد»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به رویکردهای مساجد جامع المهدی(عج) (واقع در منطقه سعادت آباد)، اظهار کرد: مسجد جامع المهدی(عج) از جمله مساجدی است که حضور نوجوانان و جوانان در فعالیت های این مسجد چشمگیر است، به طوری که پس از شیوع بیماری کرونا فعالان این مسجد در محورهای خدمت رسانی به اقشار محروم و همچنین ضدعفونی معابر و خیابان ها فعالیت های گسترده ای داشته اند.

امام جماعت مسجد جامع المهدی(عج) با اشاره به رویکردهای این مسجد برای جذب نوجوانان و جوانان بیان کرد: ارتقای مهارت های زندگی یکی از رویکردهای این مسجد است، ما از سال های گذشته به همت ۵ مربی که از دبیران آموزش و پرورش بودند، با برگزاری برنامه های جذاب و تقویت درسی زمینه حضور دانش آموزان را در مسجد رونق بخشیده ایم.

وی تصریح کرد: همچنین در قالب طرح کتابخانه خدا دانش آموزان یک ماه قبل از امتحانات در مسجد حضور می یابند و درس‌هایشان را مطالعه می‌کنند و اشکالات درسیشان را از استادان، می‌پرسند و در پایان به نفرات موفق در آزمون‌های مدارس، جایزه داده می شود و این برنامه اکنون نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد در حال اجرا است.

وی با اشاره به نقش به نقش پایگاه بسیج و هیئت امنای مسجد در رونق حضور نوجوانان و جوانان در مسجد تصریح کرد: یکی از برنامه های این مسجد تشکیل هیئت دانش آموزی است که این هیئت برنامه های قرائت دعای توسل، کمیل و ندبه و دیگر برنامه های مذهبی را در مسجد اجرا می کند و خوشبختانه استقبال از این برنامه های مذهبی نیز چشمگیر است.

حجت الاسلام میرشاده ولد افزود: برگزاری جلسات تفسیر قرآن مسجد هم با حضور گسترده جوانان و نوجوانان و با امضای تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش جهت پیوند مدارس با مسجد از دیگر فعالیت های این مسجد است، برگزاری رشته های ورزشی در باشگاه مسجد، برپایی برنامه های اردویی و برنامه های اعتقادی و مذهبی در طول هفته از دیگر برنامه های مسجد در طول هفته است.

امام جماعت مسجد جامع المهدی(عج) با اشاره به اقدامات این خانه خدا در موضوع کارآفرینی، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های ما در این باره پرورش بلدرچین است که همراه با آموزش و پرورش آن خدماتی در کارگاه مجاور مسجد ارایه می شود و بیش از ۳۰ نفر از بچه های مسجد در این زمینه فعالیت دارند. علاوه بر آن در آشپزخانه مسجد محصولات ارگانیک شامل رب، ترشی و ... را تولید و عرضه می کنیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال