بازگشت شهیدی پس از 36 سال تا مهر اصالت ملی برای صنایع دستی در اخبار سمنان


بازگشت شهیدی پس از 36 سال تا مهر اصالت ملی برای صنایع دستی در اخبار سمنان

سمنان- ایرنا- بازگشت پیکر شهید شاهرودی پس از 36 سال به زادگاهش، تامین 150 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی از محل سفر رئیس جمهور به استان، و موفقیت 16 اثر صنایع دستی استان در دریافت مهر اصالت ملی، مهمترین خبرهای هفته گذشته ایرنا استان سمنان بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از چهارم تا دهم دی ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۷۶۶ نفر از زندانیان استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان آذر در راستای اجرای سیاست دستگاه قضایی و بهره بهرداری از مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از نهادهای ارفاقی آزاد شدند.
محمد جعفر عبداللهی روز دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت: در راستای اجرای سیاست دستگاه قضایی و بهره بهرداری از مجازات های جایگزین حبس هم چنین استفاده از نهادهای ارفاقی قانونی چون آزادی مشروط ، آزادی تعلیق تعقیب ، آزادی ناشی از اعطای تعلیق اجرای مجازات ، آزادی ناشی از اعمال عفو در کمیسیون عفو و بخشودگی کشور ، مرخصی پایان حبس محکومان با توجه به محاسبه ایام سپری شده و تلاش های ستاد دیه استان و حمایت های مادی خیران این تعداد زندانی آزاد شدند.

علمی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: ۲ عضو هیات علمی این دانشگاه به‌عنوان اعضای هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۰ انتخاب شدند.
سیف الله سعدالدین روز دوشنبه به رسانه ها گفت: دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هرساله اقدام به شناسایی قراردادهای برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های سراسر کشور می‌کند که در سال جاری نیز نام بیش از ۱۰۰ عضو هیات علمی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم در مجموعه‌ کتابی تحت عنوان « اعضای هیأت علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت» منتشرشد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: سه شکارچی متخلف در اجرای ۲ عملیات کنترل و پایش محیط بانان طی هفته گذشته در مناطق شمالی شهرستان دستگیر شدند.
علی آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شکارچیان متخلف با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست دامغان در منطقه دیباج شکارممنوع سفیدکوه آرسک شهرستان و گروه دیگر حوالی منطقه دیوتنگه به دام افتادند.
مدیر نمایندگی خون بندناف جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: بانک دندان شیری استان تا پایان سال ۱۴۰۰ برای ذخیره سازی سلول های بنیادی دندان شیری افتتاح می شود.
محیا موسوی شنبه گذشته به رسانه ها بیان کرد: منابع سلول های بنیادی شامل خون بندناف، خون محیطی، مغز استخوان و دندان شیری است و برای اولین بار بانک ذخیره سلول های بنیادی دندان شیری تا پایان سال در استان سمنان افتتاح می شود.

فرهنگی
استاندار سمنان گفت: بیش از ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان برای پارک موزه دفاع مقدس پیش بینی شد که ضرورت دارد دستگاه های متولی امر به همراه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جهت تخصیص این اعتبار به منظور تکمیل و بهره برداری از این ‌مجموعه اقدام کنند.
سید محمد رضا هاشمی عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان پرداخت و این استان را زیبنده این پارک موزه خواند.
فرماندار شاهرود گفت: پیکر شهید ارتش اسلام حسن یونسیان پس از گذشت ۳۶ سال به زادگاهش شاهرود رسید.
ابوطالب جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهید حسن یونسیان ۲۳ بهمن سال ۶۴ در عملیات والفجر ۸، در منطقه شلمچه بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۶ اثر صنایع‌دستی استان در ششمین دوره جلسات داوری مهر اصالت ملی موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد.
جعفر صفاخواه روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ۲۸ اثر صنایع‌دستی استان سمنان در ششمین دوره جلسات داوری مهر اصالت ملی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۱۶ اثر موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۲ حفار غیرمجاز در ایوانکی و سه متخلف دیگر در میامی شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی روز یکشنبه افزود: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر حضور افرادی ناشناس در حال انجام حفاری غیرمجاز در منطقه‌ای از ایوانکی، ۲ نفر در حال انجام حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

سیاسی
اجتماع مردم استان سمنان در ۹ دی از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود که این آیین در سمنان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، در شاهرود با سخنرانی خدایار ابراهیمی استاد دانشگاه امام حسین(ع) و در دامغان با سخنرانی علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و حضور خیل علاقه‌مندان به مکتب سردار سلیمانی و آرمانهای انقلاب همراه بود.

فقیه شورای نگهبان در سخنرانی بین نمازگزاران جمعه سمنان در مسجد امام(ره) این شهر با اشاره به اهمیت و تاثیر عمیق نقش حضرت زهرا(س) در پایداری دین اسلام و اصلاح جامعه گفت: رخ زیبای عدالت تنها با نهادینه شدن فرهنگی فاطمی در جامعه جلوه‌گر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی تاکید کرد: تا فرهنگ فاطمی استوار نشود، اتنظار رخ زیبای عدالت انتظار بیهوده ای است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ فاطمی را پاس بداریم، بیان کرد: تا دنیا دنیاست عزادار فاطمه(س) هستیم چون در پی شهادت ایشان بود که عدالت را از جامعه به حاشیه بردند، پس از شهادت صدیقه طاهره(س) عدالت از جامعه کنار رفت، منکر، کم کاری، خیانت، اختلاس و فحشا، جامعه را فراگرفت و هنوز تداوم دارد.


اقتصادی
استاندار سمنان گفت: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به منظور اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی از محل سفر رئیس جمهور به این استان تامین اعتبار شد.
سید محمد رضا هاشمی روز سه شنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان در سالن جلسات استانداری با اعلام تامین ۱۵۰هزار میلیارد ریال اعتبار طرح‌های عمرانی و اقتصادی، بیان کرد: ۴۰ هزار میلیارد ریال این اعتبارات مربوط به طرح‌های عمرانی است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان گفت: ۶۷ درصد از بیش از چهار هزار صندوق امانات بانک‌های استان در استفاده مردم استان است.
سیدمحمد شادمهر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شمار صندوق های امانات بانک ملی استان سمنان به چهارهزار و ۴۱۴ در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ می رسد و استفاده از آن ودیعه سپرده گذاری و اجاره سالانه نیاز است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: تکمیل طرح تقاطع غیر همسطح شهرک صنعتی شهر سمنان با تامین ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار سال آینده به بهره‌‎برداری می‌رسد که یک سوم این اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان تامین شد.
حسین دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهر سمنان، ۱۰۰ میلیارد ریال از محل سفر رییس جمهور به استان سمنان تامین می شود.
استاندار سمنان گفت: ثبت نام و بررسی شرایط به منظور تامین مسکن برای شهروندان استان سمنان در حال انجام است و تاکنون ۴۵۰ هکتار از اراضی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن آماده سازی شده است.
سید محمد رضا هاشمی عصر سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی جوانان، اشتغال، ازدواج و مسکن را اولویت‌های اصلی حوزه جوانان استان سمنان خواند و بیان کرد: ایجاد فرصت شغلی، تسهیل در ازدواج و تامین مسکن اولویت‌های اصلی حوزه ساماندهی امور جوانان استان هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۱۰۱ دفتر پیشخوان خدمات دولت در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ در ارزیابی و رتبه‌بندی الکترونیکی مشارکت کردند.
سید یاسر حسن پور روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در ارزیابی و رتبه‌بندی الکترونیکی دفاتر پیشخوان دولت در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ از مجموع ۱۲۱ دفتر پیشخوان خدمات دولت، ۱۰۱ دفتر در این ارزیابی مشارکت کردند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی آرادان گفت: امسال برداشت ۵۷۱ تن طلای سفید از ۲۰۴ هکتار اراضی زیر کشت پنبه در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.
مجید نادری‌فر عصر یکشنبه به رسانه‌ها، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار از اراضی زیر کشت پنبه در آرادان ۲.۸ تن پنبه برداشت شود و ارقام ورامین، خرداد، ساجدی، خورشید و ارقام وارداتی مای و ماکسا از جمله ارقام پنبه کشت شده در آرادان است.

ورزشی
دبیر هیات تکواندو استان سمنان گفت: غزل سلطانی و سعیده نصیری ۲ ورزشکار این استان به اردوی تیم ملی تکواندو زنان به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ دعوت شدند.
حبیب‌الله اسماعیلیان شامگاه چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا بیان کرد: مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی تکواندو زنان به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲، شنبه چهارم دی جاری با حضور ۴۶ هوگوپوش در خانه تکواندو برگزار شد.
دبیر هیات جانبازان و معلولان استان سمنان گفت: ۲ نفر از ورزشکاران رشته تیراندازی جانبازان و معلولان دامغان به عنوان نمایندگان استان، به اردوی آمادگی تیم ملی پاراتیراندازی اعزام شدند.
محمد سعید معمارزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محمود باقرنژاد در رشته تپانچه بادی و محمدرضا امینی در رشته تفنگ بادی به این اردو دعوت شدند.
برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رشته دو صحرانوردی دختران نوجوان و جوان به میزبانی دامغان و با شرکت ۸۵ نفر و قهرمانی همدان در رده نوجوانان و خراسان رضوی در رده جوانان از دیگر خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند